مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی خبر داد؛

ساخت ۶۰۰ واحد مسکن محرومان طی دو سال گذشته در استان مرکزی

محترمی گفت: بسیج سازندگی استان مرکزی در دو سال اخیر تعداد ۶۰۰ واحد مسکن محرومان را بر محور نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی تحویل خانواده‌های محروم داده است.
کد خبر: ۴۸۰۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۶ - 25September 2021

ساخت ۶۰۰ واحد مسکن محرومان طی دو سال گذشته در استان مرکزیبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، «امید محترمی» مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی در آیین بهره‌برداری و افتتاح ۴۰ پروژه آبرسانی با حضور سردار «محمد زهرایی» رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در شهرستان شازند اظهار داشت: سیاست‌گذاری و رویکرد بسیج سازندگی استان مرکزی در اجرای طرح های عمرانی، اشتغال و محرومیت زدایی اقدام و حرکت بر بستر طرح ها و پروژه هایی است که در راستای ایجاد اشتغال و تحقق اقتصاد مقاوم و مردمی در روستاها قلمداد می شوند و آسایش و رفاه مردم به ویژه محرومان را رقم می زند.

محترمی گفت: به همین دلیل اجرای طرح های مرتبط با آب کشاورزی در مناطق محروم و کم آب را با هدف کمک به ایجاد اشتغال، افزایش سطح زیرکشت و جلوگیری از هدررفت منابع آب توسط جهادگران بسیج سازندگی در قالب احداث خطوط انتقال آب، کانال های کشاورزی، استخرهای ذخیره آب و لایروبی قنوات در دستور کار قرار گرفته است. به عنوان نمونه در ۱۸ ماه گذشته در زمینه بهبود راندمان انتقال آب مزارع بیش از ۴۲ کیلومتر خط انتقال آب کشاورزی، در زمینه تامین منابع آبی پایدار بیش از ۲۸ کیلومتر کول گذاری ، مرمت و لایروبی قنوات و در زمینه ارتقا راندمان ذخیره مخازن در مجموع ظرفیت ۳۴ هزار متر مکعب استخر ذخیر آب کشاورزی با مشارکت گروه های جهادی محله محور پایگاه های بسیج در روستاها اجرا شده است.

وی ادامه داد: اجرای این پروژه ها ضمن افزایش سطح زیر کشت کشاورزی، ارتقا کیفیت محصولات تولیدی در مناطق محروم، به حفظ و حراست از منابع آب کشاورزی نیز کمک کرده است.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی گفت: یکی از نقاط اوج پروژه های اجرا شده توسط بسیج سازندگی استان مرکزی نقش آفرینی اساسی مردم در پروژه ها می باشد و ما معتقدیم که هر کجا مردم در اجرای پروژه ها نقش آفرینی کنند آن پروژه امید و حیات را در روستا زنده نگه خواهد داشت. کار توسط مردم باعث می شود اهالی به نقش اساسی خود در پیشرفت و آبادانی پی ببرند.

محترمی افزود: در موضوع احداث مسکن محرومان بسیج سازندگی استان مرکزی در دو سال اخیر تعداد ۶۰۰ واحد مسکن محرومان را بر محور نقش آفرینی گروه های جهادی تحویل خانواده های محروم داده است. منازل مسکونی ساخته شده توسط گروه های جهادی بسیج سازندگی ضمن ارتقا کیفی شیوه اجرای پروژه های عمرانی در مجموع به میزان ۳۷ هزار مترمربع فضای ساختمانی احداثی و مساحت کل منازل در دورترین روستا با پراکندگی بالا و بعضا در مسیرهای با تردد بسیار دشوار صورت گرفته است.

وی ادامه داد: سازماندهی ۲۴ هزار نیروی جهادگر بسیجی در قالب ۱۲۵۰ گروه جهادی باعث شده است که استان مرکزی از ده ها لشکر مخلص و مجاهد پای کار در خدمت به محرومان برخوردار باشد. گروه های جهادی که با تخصص های مختلف در قالب گروه های فنی سازماندهی شده و ارائه خدمت می کنند.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی بیان کرد: ما امروز شاهد صف آرایی گروه های جهادی استان مرکزی از حضور در بخش های کرونایی بیمارستانها گرفته تا کف و دفن اموات و کمک مومنانه و نقش آفرینی در اقتصاد مقاومتی و ساخت منازل محرومان و... هستیم. با ارائه دوره های مهارتی و تخصصی لازم به گروه های جهادی شاهد عمیق شدن ارائه خدمات و کاربردی شدن آنها هستیم.

محترمی یادآور شد: در زمینه ایجاد اشتغال بسیج سازندگی استان مرکزی موفق شده است با استفاده از ترکیب توامان سه ظرفیت صندوق های قرض الحسنه، آموزش و توانمند سازی و ارائه تسهیلات قرض الحسنه زمینه را برای ایجاد اشتغال ۹۵۰ نفر فراهم کرده و طبق برنامه ریزی صورت گرفته  تا پایان سال شاهد شکل گیری حداقل ۱۵۰۰ فرصت شغلی در استان مرکزی خواهیم بود.

وی افزود: در قالب ۶۸۰ صندوق های قرض الحسنه و ۵۰ تعاونی بیش از ۲۸ هزار نفر از جمعیت استان مرکزی در ساختار و سازمانی مشخص سازماندهی شده اند که همین امر بستری مطمئن و قابل قبول برای جریان سازی اجتماعی و حرکت در بستر مسئله محوری و تحقق اقتصادمقاومتی محسوب می شود.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی گفت: بسیج شگفت انگیزترین آرمان ملت ایران است که تولد آن در دل حوادث رقم خورد و در دل حوادث قوی شد. بسیج سازندگی در مواجهه با بحران ها و صحنه های مختلف خدمت رشد کرد و به بالندگی رسیده است و امروز جهادگران به عنوان خروجی این حرکت عظیم در قالب نیروهای شجاع، موثر، عاشق سختی، خطرپذیر و توسعه دهنده تفکر انقلاب در حال حرکت هستند.

وی اظهار کرد: جهادگران مجاهد به عنوان نیروهای بی انتها و نامحدود و بسیج سازندگی به عنوان سازمانی از جنس بی نهایت در حال حرکت به سمت ایجاد بستر حاکمیت مستضعفان هستند.

محترمی خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی برآیندی از اراده ی نیروهای انقلاب برای حل مشکلات است و بسیج سازندگی استان مرکزی در یک سال و نیم گذشته با اجرای ۷۲۰ پروژه عمرانی کوچک و متوسط به ارزش ۹۰ میلیارد تومان نقش اساسی در حل مشکلات مردم در مناطق محروم داشته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها