معاون فنی و عملیاتی اورژانس کشور خبر داد؛

راه‌اندازی ۵۵ پایگاه اورژانس ارائه‌دهنده خدمات اربعین/ انجام ۳۵۰۰ تست کووید ۱۹ از زائران اربعین حسینی

عرفانی اقدامات انجام گرفته توسط اورژانس کشور برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی را طی ۲۴ ساعت گذشته تشریح کرد.
کد خبر: ۴۸۰۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷ - 26September 2021

انجام ۳۵۰۰ تست کووید ۱۹ از زائران اربعین حسینیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، حسین عرفانی معاون فنی و عملیات اورژانس کشور با اشاره به اقدامات انجام شده ویژه اربعین حسینی، اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳ هزار و ۵۰۰ تست کووید ۱۹ از زائران اربعین حسینی در مرز مهران انجام شده که از این تعداد ۷۰۰ نفر غیر ایرانی و ۲ هزار و ۸۰۰ نفر ایرانی بودند.

وی افزود: همچنین در بررسی‌های به عمل آمده تا کنون تست‌های مربوط به بیماری‌های سل، مالاریا و التور منفی و تست کووید - ۱۹ یک نفر مثبت گزارش شده است.

معاون فنی و عملیات اورژانس کشور از افزایش آمادگی بالگرد‌های اورژانس جهت پوشش حوادث احتمالی در منطقه خبر داد و گفت: اقلام مورد نیاز فوریت پزشکی به نقاط صفر مرزی ارسال شده و پیش‌بینی اعزام آمبولانس و اتوبوس آمبولانس مرز‌ها در صورت بروز حوادث احتمالی پیش‌بینی شده است.

وی گفت: تداوم استقرار و افزایش نیرو‌های بهداشتی و درمانی در مرز‌های مهران، شلمچه و چذابه و پیش‌بینی اعزام آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به مرز‌ها در صورت بروز حوادث احتمالی همچنین افزایش بازدید‌های بهداشتی از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و آشامیدنی و اماکن اسکان در مرز‌های مهران شلمچه و چذابه از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

وی گفت: ظرفیت بیمارستان‌ها برای ارائه خدمات درمانی در ایام اربعین در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایلام، کرمانشاه، اهواز و آبادان افزایش یافته همچنین ظرفیت دانشگاه‌های علوم پزشکی معین جهت پشتیبانی دانشگاه‌های مرزی در تبریز اصفهان شیراز و تهران نیز افزایش داشته است.

عرفانی گفت: ۵۵ پایگاه اورژانس ارائه دهنده خدمات اربعین در خاک کشور راه‌اندازی و ۱۰ درمانگاه و بیمارستان صحرایی نیز برپا شده است.

وی درباره آمار مصدومین و حادثه‌دیدگان درمان سرپایی در ایام اربعین گفت: سه مصدوم و حادثه دیده و درمان سرپایی در این مدت گزارش شده و هشت مراجعه و اعزام به مراکز درمانی صورت گرفته است.

معاون فنی و عملیات اورژانس کشور با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته خوشبختانه مصدوم حادثه دیده منجر به فوت گزارش نشده است، گفت: ۳۱۰ نیروی متخصص پزشک و کادر درمان در حال حاضر مشغول خدمت رسانی هستند و ۶۷ آمبولانس اورژانس ارائه دهنده خدمات اربعین در خاک ایران به کارگیری شده است.

وی افزود: هفت اتوبوس آمبولانس اورژانس ارائه دهنده خدمات اربعین در خاک کشور فعال و ۹ بالگرد و هواپیمای اورژانس نیز به حالت آماده باش درآمده است.

عرفانی خاطرنشان کرد: همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته ۳ هزار و ۵۰۰ نفر آموزش چهره به چهره پزشکی دریافت کردند و ۱۰ هزار و ۵۰۰ ماسک یکبار مصرف میان زائران توزیع شده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار