رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

پیروزی ایران در دفاع مقدس نشانگر غلبه «اعتقاد» بر «ادوات» بود

حجت‌الاسلام «محمدحسنی» مهم‌ترین عامل پیروزی ایران در دفاع مقدس را ایمان و اعتقاد قلبی دانست و گفت: پیروزی ایران در دفاع مقدس نشانگر غلبه «اعتقاد» بر «ادوات» بود.
کد خبر: ۴۸۰۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰ - 26September 2021

حجت‌الاسلام محمدحسنیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در «همایش فرزندان طلبه کارکنان ارتش» که در ستاد عقیدتی سیاسی آجا برگزار شد، اظهار داشت: دفاع مقدس گنجی عظیم و پایان‌ناپذیر است که می‌تواند تاریخ اسلام را سال‌های متمادی تغذیه کند؛ به شرط آنکه ما هنر استخراج و فرآوری این گنجینه عظیم را داشته باشیم.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سایر امور فرمودند از خدمتگزاران در مسئولیت‌های مختلف انتظار ۱۰ برابری دارم، اما در خصوص نشر و ترویج فرهنگ دفاع مقدس از مسئولان امر انتظار ۱۰۰ برابری دارم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تأکید بر اینکه روحانیون علمداران انقلاب اسلامی هستند، افزود: روحانیون و طلاب در این حوزه رسالت و وظایف سنگین‌تری دارند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی در ادامه خاطرنشان کرد: رژیم بعثی عراق در روز‌های نخست جنگ تحمیلی با هدف تجزیه سرزمین ایران وارد عرصه نبرد با ملت ما شده بود، اما پس از مدتی در مسیر حذف تشیع و ایران منهای اسلام و روحانیت گام برداشت.

وی اضافه کرد: در طول ۲۰۰ سال گذشته جنگی در کشور ما صورت نگرفته است که منجر به واگذاری بخش‌هایی از سرزمین به بیگانگان نشده باشد؛ اما در طول هشت سال دفاع مقدس، حتی یک سانتی‌متر از خاک کشورمان جدا نشد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: دفاع مقدس جنگ گسترده‌ای بود که دشمنان بزرگ و استکباری علیه مردم ایران به راه انداختند، اما مدیریت آسمانی امام (ره) باعث شد برای نخستین‌ بار در ۲۰۰ سال گذشته، سربلند باشیم.

حجت‌الاسلام محمدحسنی عنوان کرد: این انقلاب بدون تردید مقدمه انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) است و ما باید با خودسازی و اصلاح امور، بسترساز ظهور آن حضرت باشیم.

وی مهم‌ترین عامل پیروزی در دوران دفاع مقدس را ایمان و اعتقاد قلبی دانست و خاطرنشان کرد: اگر عوامل تعیین‌کننده جنگ منحصر در تجهیزات و ادوات بود، باید حرف آخر را صدام می‌زد؛ اما همان‌طوری که دفاع مقدس به ما نشان داد، در این دنیا عوامل دیگری هم مؤثر هستند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها