فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی:

اولین گلوله رژیم بعثی به سمت پاسگاه‌های نیروی انتظامی بود

سردار «عبدی» با بیان اینکه اولین گلوله رژیم یعثی به سمت پاسگاه‌های نیروی انتظامی بود، گفت: نیروی انتظامی اولین پاسخگو به تجاوز دشمن بود و ما شاهد مجاهدت‌های مرزبانان در زمان جنگ بودیم.
کد خبر: ۴۸۰۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲ - 26September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسین عبدی» فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی در برنامه تلویزیونی «ققنوس» با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمن از همان روزهای اول با طریق مختلف از جمله ایجاد گروه‌های ضد انقلاب و اختلاف افکنی بین مسئولان و ایجاد مانع برایانقلاب اسلامی بود.

وی ادامه داد: استکبار جهانی پس از ۱۹ ماه از پیروزی انقلاب اسلامی، عراق را با هدف براندازی انقلاب اسلامی تجهیز کردند. نیروهای مسلح در آن مقطع انسجام لازم را نداشته و نوپا بودند و پشتیبانی از پاسگاه‌های ژاندارمری سابق در مرزها کم بود. تقریباً سه ماه پیش از آغاز جنگ، بعثی‌ها با  حمله به پاسگاه «چیلات» چهار فرمانده و سه جوانمرد را اسیر کردند. چنین اتفاقاتی در پاسگاه‌‌های خرمشهر، نفت شهر و سوسنگرد نیز رخ داده بود.

وی با بیان اینکه اولین گلوله رژیم بعثی به سمت پاسگاه‌های نیروی انتظامی بود، توضیح داد: نیروی انتظامی اولین پاسخگو به تجاوز دشمن بود و ما شاهد مجاهدت‌های مرزبانان در زمان جنگ بودیم. تجربه دفاع مقدس باعث افزایش اقتدار مرزبانان کشورمان شده و اکنون از حمایت همه جانبه سپاه و ارتش برخوردارند.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه وظیفه نیروی انتظامی حفظ امنیت در پشت جبهه‌‌ها بود، تأکید کرد: یگان‌های زیر نظر نیروی انتظامی اعم از ژاندارمری، شهربانی و کمیته حضور گسترده در جبهه‌ها داشتند و برخی دیگر از نیروهای ما به عنوان بسیجی از طریق سپاه عاشورا عازم جبهه‌ها می‌شدند.؛ به طوری که نیروی انتظامی در ۱۲۶ هزار رزمنده داشت.

وی توضیح داد: نظارت اجتماعی قابل توجه بین مردم استان ساری و جاری بوده و وجود جرایم در استان ما نسبت به میانگین کشوری کمتر بوده و جرایم سازمان یافته و خشن در استان ما وجود ندارد و یا اینکه در سطح حداقل است. جلب مشارکت اجتماعی رویکرد ماست. ما خودمان را در کنار مردم و پاسخگوی مطالبات مردم می‌دانیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها