مدیرکل بنیاد شهید استان البرز:

واقعیات دوران جنگ باید به‌درستی به نسل امروز و آینده منتقل شود

«رستمیان» گفت: واقعیات دوران جنگ باید به‌درستی به نسل امروز و آینده کشور منتقل شود؛ واقعیتی که در دوران دفاع مقدس وجود داشت، معنویت، اعتقاد و تبعیت مطلق از امام بدون هیچ قید و شرطی بود.
کد خبر: ۴۸۰۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲ - 26September 2021

واقعیات دوران جنگ باید به‌درستی به نسل امروز و آینده منتقل شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، «سلیمان رستمیان» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز امروز در نخستین کنگره تجلیل از سه هزار نفر از راویان ایثار که به‌صورت ویدئو کنفرانس و با حضور راویان دفاع مقدس در سراسر کشور برگزار شد، اظهار داشت: دفاع مقدس پایه و بنای تمام ایثارگری‌ها و بروز و ظهور توانمندی‌های جمهوری اسلامی است.

وی افزود: امروز در خدمت عزیزانی هستیم که خود خالق ایثار بوده و از بطن ایثار و ایثارگری هستند و برای انتقال درس‌های دوران دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت تلاش می‌کنند. مجموعه راویان ایثار از سال 1389 با حضور تعدادی از رزمندگان و ایثارگران با هدف روایتگری آغاز به ‌کار کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز ادامه داد: امروز باید آنچه که خود عامل آن هستیم را به جامعه منتقل کنیم. کار روایتگری را باید کسانی انجام دهند که خود در جنگ حضور داشته‌اند و از بطن خود ایثارگر هستند تا بتوانند این فرهنگ را به‌درستی به نسل جوان منتقل کنند.

رستمیان عنوان کرد: امروز سازوکار بنیاد شهید برای استفاده از ظرفیت راویان ایثار کافی نیست؛ ظرفیتی به نام راویان ایثار که در اختیار بنیاد شهید قرار دارد ایثارگرانی توانمند از نظر فکری بوده که در کنار ما هستند و ما باید با بسترسازی مناسب راه را برای این عزیزان هموار کنیم تا بتوانند نقش خود را به‌درستی در جامعه ایفا کنند.

وی با اشاره به سبقه تاریخی روایتگری در اسلام بیان داشت: بحث روایتگری جنگ در طول تاریخ اسلام نیز وجود داشته است. در دوران پیامبر اکرم (ص) افرادی راوی اتفاقات، غزوات، رفتارها و گفتارهای پیامبر (ص) بودند. آنچه ما از دوران پیامبر اکرم (ص) تا دوره ائمه اطهار (ع) و از سیره ائمه (ع) به‌ دست ما رسیده از طریق روایتگری و انتقال نسل به نسل بوده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز جریان دفاع مقدس را برگرفته از جریان فرهنگی عاشورا دانست و خاطرنشان کرد: همه رزمندگان و ایثارگران به تأسی از شهدای کربلا با علاقه رفتند و در مسیر دفاع، مجاهدت و مبارزه قرار گرفتند بنابراین انتقال اتفاقات دوران دفاع مقدس به نسل‌های آینده برای تضمین امنیت کشور ضروری و لازم است.

وی گفت: دلیل تأکید بر روایتگری در بیانیه گام دوم انقلاب این است که نسل جوان در چهل سال دوم انقلاب پرورش پیدا کنند و این مهم کار کسانی است که در بطن جنگ حضور داشته‌اند و صرفاً آشنا با بطن جنگ و روحیات و جریاناتی هستند که سبب موفقیت ما در دوران دفاع مقدس شد؛ جوانان و نوجوانان باید بدانند که چگونه ما جنگ را به دفاع مقدس تبدیل کردیم.

مشاور امور ایثارگران استانداری البرز مطرح کرد: اگر ما می‌خواهیم واقعاً از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله‌العالی در جریان گام دوم انقلاب اسلامی تبعیت کنیم باید وارد جریان جوان و نوجوان شویم و در این راه از ظرفیت آموزش‌وپرورش و دانشگاه نیز باید استفاده کرد. روایتگری بهترین مسیر ارتباط‌گیری با نسل نوجوان و جوان جامعه است.

رستمیان افزود: در طول سال باید بتوانیم با دانش آموزان و دانشجویان ارتباط بگیریم زیرا روایتگری در بسیاری از جوانان و نوجوانان تأثیر خوبی دارد. واقعیات دوران جنگ باید به‌درستی به نسل امروز و آینده کشور منتقل شود. اتفاقات دوران دفاع مقدس به‌خوبی منتقل نشده است؛ واقعیتی که در دوران دفاع مقدس وجود داشت، معنویت، اعتقاد و تبعیت مطلق از امام بدون هیچ قید و شرطی بود.

دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان البرز اظهار داشت: مأموریت امروز ما انتقال این فرهنگ به نسل جوان و نوجوان کشور است؛ جوانان آینده‌سازان کشور هستند و ترویج این روحیه در بین این عزیزان بعدها کشور را خواهد ساخت. باید رفتار دگرخواهی را به تأسی از رفتار و مرام شهدا و مسلک رزمندگان منتقل کنیم.

رستمیان افزود: راویان ایثار به‌عنوان کسانی که در عرصه روایتگری و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در حال فعالیت هستند، با بصیرت و انتخاب آگاهانه این کار را انتخاب کردند و شاید یکی از مسئولیت‌هایی که پس از شهدا بر عهده دوستان و هم‌رزمان و وابستگان آنان است، انتقال درس‌های دوران دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار