فرمانده لشکر عملیاتی ۱۰ حضرت سیدالشهدا (ع):

حرکت اربعین، حقیقت اسلام و قرآن را به دنیا معرفی می‌کند

سرهنگ «سامانلو» گفت: دشمن از هیچ تلاشی برای تبلیغ منفی علیه اسلام و معارف اسلامی فروگذار نمی‌کند که در مقابل حرکت خصمانه جبهه کفر و استکبار، حرکت اربعین می‌تواند حقیقت اسلام و قرآن را به دنیا معرفی کند.
کد خبر: ۴۸۰۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰ - 26September 2021

حرکت اربعین، حقیقت اسلام و قرآن را به دنیا معرفی می‌کندسرهنگ «قاسم سامانلو» فرمانده لشکر عملیاتی ۱۰ حضرت سیدالشهدا (ع) استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در کرج ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی اظهار داشت: زیارت حرم مطهر امام حسین (ع) با پای پیاده ریشه تاریخی دارد و به گفته برخی پژوهشگران، راهپیمایی اربعین حسینی از زمان ائمه اطهار (ع) رایج بوده است.

وی با اشاره به این‌که عشق امام حسین (ع) ما را گرد هم می‌آورد، مطرح کرد: در روزهای منتهی به اربعین سید و سالار شهیدان همه‌جا بوی زیارت و خاک کربلا می‌گیرد و عاشقان با پای پیاده به زیارت مولایشان می‌شتابند اما به‌راستی چه راز و سری در این اقدام نهفته و چه تاریخچه‌ای پشت این پیاده‌روی عظیم خودنمایی می‌کند؟

سرهنگ سامانلو با اشاره به روایات متعدد در خصوص زیارت امام حسین (ع) با پای پیاده و اجر و ثواب معنوی بسیار این اقدام افزود: به فرمایش امام صادق (ع)، کسی که به قصد زیارت قبر امام حسین (ع) از منزل خارج می‌شود، اگر پیاده برود، خداوند منان به ازای هر قدمی که فرد برمی‌دارد تا به آن مکان شریف برسد، یک حسنه برای او می‌نویسد و یک گناه وی را محو می‌کند.

فرمانده لشکر عملیاتی ۱۰ حضرت سیدالشهدا (ع) با اشاره به این‌که خداوند زائران پیاده امام حسین (ع) را در زمره رستگاران قرار می‌دهد، عنوان کرد: از زمان حیات ائمه تاکنون که راهپیمایی اربعین رایج بوده، عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) علیرغم مشکلات و موانعی که پیش رو داشتند، با تمام توان در این راه گام برداشته و این پیاده‌روی عظیم را گرامی داشته‌اند.

وی اذعان داشت: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، نیاز است که حسین بن علی (ع) را به دنیا بشناسانیم؛ دنیایی که امروز دچار ظلم و فساد شده و محتاج معرفت، آزادگی و حریت حسینی است. دشمن از هیچ تلاشی برای تبلیغ منفی علیه اسلام و معارف اسلامی فروگذار نمی‌کند که در مقابل حرکت خصمانه جبهه کفر و استکبار، حرکت اربعین می‌تواند حقیقت اسلام و قرآن را به دنیا معرفی کند.  

وی منطق اباعبدالله الحسین را دفاع از حق و مظلوم و ایستادگی در مقابل ظلم، گمراهی و طغیان دانست و بیان کرد: امروز منطق و پیام امام حسین (ع) نجات‌بخش دنیاست و حرکت عظیم اربعین این پیام را در سراسر دنیا منتشر می‌کند. به فضل الهی، این حرکت روز به روز تقویت خواهد شد.

فرمانده لشکر عملیاتی ۱۰ حضرت سیدالشهدا (ع) با اشاره به اینکه ویروس منحوس کرونا، به جهت حفظ سلامتی امت اسلامی، پیاده‌روی پرشور اربعین را نیز تحت تأثیر قرار داد، افزود: امید است این ویروس منحوس به‌زودی برچیده و این حرکت عظیم با شور و هیجان بیشتر همراه با صلابت و اقتدار انجام شود.

وی افزود: ملت عراق میزبانان خوبی هستند و از زائران ایرانی که در این مسیر حرکت می‌کنند، مهمان‌نوازی خوبی به عمل می‌آورند. در دوران رژیم بعث عراق، بین ملت عراق و ایران جدایی و فاصله افتاده بود اما به لطف خدا و برکت خون شهدا به‌ویژه اباعبدالله الحسین (ع) این جدایی‌ها پایان یافت و همدلی و دوستی امروز برقرار شد.

سرهنگ سامانلو اضافه کرد: امروز مردم کشور عراق در حرم‌های مطهر و مقدس شهرهای قم، مشهد و ... حضور یافته و ملت ایران نیز به‌راحتی در عتبات عالیات حضور پیدا می‌کنند. این ارتباط و همدلی به وجود آمده، موجب خیر و برکات فراوانی شده و صمیمیتی میان این دو ملت که در اصل یکی هستند، ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها