جانشین منطقه پدافند هوایی شمال‌ شرق امام رضا (ع):

دفاع مقدس یکی از عقلانی‌ترین رویدادهای تاریخ انقلاب اسلامی بود

امیر «خلیل‌آبادی» گفت: دفاع مقدس یکی از عقلانی‌ترین رویدادهای تاریخ انقلاب اسلامی بود و فرماندهان جنگ همواره بر مبنای ارزیابی‌های دقیق و به‌صورت آگاهانه، تصمیمات استراتژیک خود را در دستور کار قرار می‌دادند.
کد خبر: ۴۸۰۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲ - 27September 2021

امیر سرتیپ دوم ستاد «علی خلیل‌آبادی» جانشین منطقه پدافند هوایی شمال‌ شرق امام رضا (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد، بر ضرورت تبیین و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت برای جوانان تأکید کرد و اظهار داشت: هرچه فاصله زمانی ما از آغاز دفاع مقدس بیشتر می‌شود، مسئولیتمان نیز در قبال انتقال این فرهنگ والا و مفاهیم غنی به نسل‌های جدید سنگین‌تر خواهد شد.

وی افزود: فرمانده معظم کل قوا در سخنرانی خود در سال گذشته که با حضور یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس برگزار شده بود، به صراحت فرمودند که دفاع مقدس یکی از عقلانی‌ترین رویدادهای تاریخ انقلاب اسلامی بود که نشان می‌دهد فرماندهان جنگ هیچ‌گاه از صراط عقلانیت، منطق و تدبیر عدول نکردند و همواره برمبنای ارزیابی‌های دقیق و به صورت آگاهانه، تصمیمات استراتژیک خود را در دستورکار قرار می‌دادند.

جانشین منطقه پدافند هوایی شمال‌شرق امام رضا (ع) ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پدافند هوایی ارتش در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: حقیقت این است که کسب برتری هوایی یکی از عوامل مهم پیروزی در هر عملیات است و ما اگر بخواهیم در زمین پیروز باشیم، باید آسیب‌پذیری یگان‌ها در برابر تهاجمات هوایی را تا حد امکان کاهش دهیم و در این شرایط است که ایجاد چتر پدافندی قوی، عقلانی‌ترین راهکار برای پیشگیری از تلفات نیروها است.

وی ادامه داد: در عملیات والفجر 8 به عنوان یکی از عملیات‌های باارزش و موفق در عرصه تاکتیک‌های راهبردی پدافند هوایی، بیش از 80 فروند جنگنده و هواپیمای دشمن بعثی به تدبیر و نبوغ سرلشکر شهید «منصور ستاری» ساقط شد اما به موازات توفیقات و پیروزی‌ها، باید یاد و خاطره ایثارگران یگان‌های پدافند هوایی ارتش خصوصاً شهدا و پیشکسوتان خراسانی را هم گرامی داشت که دفاع از هم‌رزمان خود را بر دفاع از جان خود ترجیح می‌دادند.

امیر سرتیپ دوم خلیل‌آبادی در پاسخ به شبهه افکنی رسانه‌های معاند مبنی بر انقطاع نسل جوان از آرمان‌های انقلاب اسلامی تصریح کرد: در سال‌های اخیر تلاش‌های بسیاری از ناحیه دشمنان صورت گرفته تا دلبستگی و تعلق خاطر جوانان این کشور به ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس تحت تأثیر جنگ نرم قرار بگیرد اما اکنون که همه این توطئه‌ها با شکست مواجه شده، دشمنان همچنان قصد دارند تا القا کنند که نسل دفاع مقدس به پایان رسیده است.

وی تأکید کرد: مدافعان حرم همان جوانانی هستند که شاید حتی هیچ درک مستقیمی از دفاع مقدس نداشتند اما برای دفاع از اعتقادات و باورهای خود کیلومترها دورتر از خاک وطن خود به مصاف دشمن رفتند و حماسه‌هایی بسیار مشابه با دفاع مقدس خلق کردند.

جانشین منطقه پدافند هوایی شمال‌شرق امام رضا (ع) در انتها خاطرنشان کرد: عده‌ای در دوران دفاع مقدس با فداکاری، خون خود را نثار کردند اما یک وجب از این خاک پاک را به دست دشمن نسپردند و نسل آنان در شهدای مدافع حرم، امنیت و سلامت امتداد پیدا کرده است و ما نیز از خداوند متعال می‌خواهیم که قدم‌هایمان را برای مسیر پیمودن در راه ایثارگران و پاسداری از امنیت ایران اسلامی مستحکم کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها