امام جمعه موقت تهران:

دفاع مقدس در امتداد فرهنگ عاشوراست

حجت‌الاسلام خاتمی با بیان اینکه رمز زنده ماندن اربعین عبارت است از زنده ماندن فرهنگ عاشورا و پاسداری از آن، گفت: دفاع مقدس نیز در امتداد این فرهنگ است.
کد خبر: ۴۸۰۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲ - 27September 2021

فرهنگ اربعین، فرهنگ زنده نگه‌داشتن حماسه‌ها و بصیرت‌افزایی استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «سید احمد خاتمی» امام جمعه موقت تهران با حضور در مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی شهرقدس، اظهار داشت: بیش از ۱۳۸۰ سال از داغ عزیز حضرت زهرا (سلام الله علیها) می‌گذرد و عشق به اباعبدالله الحسین (علیه السلام) هر سال بیشتر می‌شود.

وی گفت: ما برای هیچ یک از اولیای الهی سفارش به اربعین گرفتن نداریم و فقط برای سیدالشهدا (ع) این مراسم برگزار می‌شود و این امر خواسته ائمه بود که پرچم اباعبدالله (ع) در اهتزاز باشد تا پرچم اسلام ناب محمدی، دین و ارزش‌ها پابرجا بماند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه رمز زنده ماندن اربعین عبارت است از زنده ماندن فرهنگ عاشورا و پاسداری و حفظ آن، افزود: دفاع مقدس نیز در امتداد این فرهنگ است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دفاع مقدس هشت ساله، تنها جنگی بود که یک وجب از خاک ایران از دست نرفت و تمام سرزمین حفظ شد، گفت: فرهنگ اربعین، فرهنگ زنده نگه داشتن حماسه‌هاست و این فرهنگ خستگی‌ناپذیر بوده و ملت عاشورایی ایران نیز هیچ‌گاه در این حماسه‌ها خسته نمی‌شود، اما دشمنان خود را خسته خواهد کرد.

حجت‌الاسلام خاتمی با بیان اینکه فرهنگ اربعین، فرهنگ بصیرت و بصیرت افزایی است و می‌توان در خطبه‌های حضرت زینب (سلام الله علیها) و امام سجاد (علیه السلام) دید و سبک زندگی عاشورایی، فرهنگ دیگری از اربعین حسینی است و راه سیدالشهداء (علیه السلام) و حضرت زینب (سلام الله علیها) مسیر سبک زندگی دینی است.

این برنامه به همت ستاد بزرگداشت مراسم جاماندگان اربعین حسینی شهرستان قدس، همراه با قرائت زیارت اربعین از یادمان شهدای گمنام بوستان حضرت ولی عصر (عج) تا مصلی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها