تبیین بیانات رهبری در باب اهمیت گرامیداشت دوران دفاع مقدس

آنچه امام خامنه‌ای در بیاناتشان در باب اهمیت و دستاورد‌های دوران دفاع مقدس بیان داشتند حاکی از آن است که این ارزش‌ها گنجینه عظیمی است که تا مدت‌های طولانی ملت ایران می‌تواند از آن بهره ببرد.
کد خبر: ۴۸۰۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ - 29September 2021

تبیین بیانات رهبری در باب اهمیت گرامیداشت دوران دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، دوران جنگ و هشت سال دفاع‌ مقدس یادآور سختی‌ها و مشقت‌هایی است که رژیم بعث با حمایت قدرت‌های جهان به ملت ایران تحمیل کرده و لطمات زیادی را به کشور و مردم وارد کردند؛ به‌طوری‌که امام خامنه‌ای آن را بزرگترین، دردناکترین و فاجعه‌آمیزترین خصومتی دانستند که دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران به راه انداختند.

علی‌رغم همه لطمات و سختی‌هایی که جنگ می‌تواند ایجاد کند، اما این رخداد برای ملت ما ارزش‌ها و نقاط قوتی هم به ارمغان آورد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص آنچه جنگ به‌ عنوان یک ارزش برای کشور به ارمغان آورد، می‌فرمایند: «اعتقادم این است که اگرچه جنگ به خودی خود موضوعیتی ندارد، اما عرصه‌ی بسیار مهمی برای بروز روحیه‌ی اسلامی و انقلابی و خصلت‌های مسلمانیِ درست است؛ از این جهت بسیار ارزشمند است. از بودن آن‌چنان زمان و محیطی بایستی شکرگزار بود؛ از نبودنش باید آدم واقعاً متأسف باشد و غصه بخورد. اگرچه کسی از جنگ - از حیث جنگ - خوشش نمی‌آید، اما این روی دیگر سکه، چیز بسیار عظیمی برای ماست. ما حالا که دیگر جنگ نداریم و نمی‌خواهیم هم به دست خودمان یک جنگ درست کنیم که عرصه‌ی انقلاب بشود، لیکن آن هشت سال جنگ بایستی تاریخ ما را تغذیه کند. ما باید از آنچه که در این هشت سال جنگ اتفاق افتاده، آن روحیه‌ی مقاومت، آن روحیه‌ی فداکاری همراه با اخلاص - همانی که حقیقتاً در عرصه‌های جنگ ما وجود داشت.»

ایشان همچنین در ارتباط با عامل موفقیت ملت ایران در دوران دفاع مقدس که دشمنان در جریان آن قصد داشتند با تمام توان قسمتی از خاک کشور را جدا کنند، عنوان کرده‌اند که «ملت ایران به برکت وحدت کلمه، هم در جنگ، هم در بسیج نیرو‌ها برای میدان‌های دفاع مقدس، هم در همه‌ی میدان‌های گوناگونی که برای این ملت مطرح بود و هم در خود انقلاب، پیروز شد.» «دوران دفاع مقدس برای ملت ما ظرفیت و موقعیتی بود که این ملت بتواند اعماق جوهره‌ی خودش را در ابعاد مختلف نشان دهد و نشان داد.»

امام خامنه‌ای در این خصوص که همواره فرهنگ دفاع مقدس و یاد آن ایام می‌بایست گرامی داشته شود، نیز می‌فرمایند: «هشت سال دفاع مقدس ما صرفاً یک امتداد زمانی و فقط یک برهه زمانی نیست؛ بلکه گنجینه عظیمی است که تا مدت‌های طولانی ملت ما می‌تواند از آن استفاده کند، آن را استخراج کند و مصرف کند و سرمایه گذاری نماید.»

آری، روحیه ایثار و شهادت، روحیه خودخواهی در مقابل دگرخواهی، نگاه خدمتگزاری به مردم در مقابل اشرافی‌گری، روحیه حمایت از مظلوم در برابر ظالم، مقابله با زورگویی و زیاده‌خواهی و ... دستاورد مهم دوران دفاع مقدس است که می‌بایست همواره مورد توجه قرار گرفته و چراغ راه مردم و مسئولان در همه زمان‌ها باشد.

گزارش از میثم خاکپور

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار