نماینده مردم در مجلس:

حضور آمریکا در افغانستان موجب ارتقا امنیت نشد

راستینه گفت: حضور آمریکا نه‌تنها امنیت را برای افغانستان به ارمغان نیاورده است بلکه در دست تشدید منازعات قومی و کشتار بی‌رحمانه کودکان در افغانستان شده است.
کد خبر: ۴۸۰۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳ - 28September 2021

حضور آمریکا در افغانستان موجب ارتقا امنیت نشد

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «احمد راستینه هفشجانی» عضو فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به حضور آمریکا در افغانستان نشان داد که این کشور ضامن امنیت نیست، اظهار داشت: امروز آنچه در حال اتفاق افتادن است واقعیتی است که سال‌های متمادی بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران توسط جمهوری اسلامی فریاد زده می‌شد که حضور آمریکا در منطقه نه‌تن‌ها ایجاد امنیت نمی‌کند بلکه حضورش سبب مناقشه و ناامنی و همچنین تولید گروه‌های تروریستی با سیاست‌های آمریکا است.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس ادامه داد: از این رو تحول افغانستان که ۲۰ سال با نقشه‌های شیطانی آمریکا به اشغال درآمد و به بهانه مبارزه با تروریست اشغال شد و به بهانه ایجاد امنیت حضور خود را در منطقه توجیه کرد، اما امروز نشان داد نه‌تنها حضور آمریکا در مبارزه با تروریست نبوده است بلکه حضورش در راستای تقویت جریان تکفیری-وهابی تروریست خطرناک با حمایت‌های مالی بوده است.

وی بیان کرد: حضور آمریکا نه‌تنها امنیت را برای افغانستان به ارمغان نیاورده است بلکه در دست تشدید منازعات قومی و کشتار بی‌رحمانه کودکان در افغانستان شده است، حضورش نه‌تن‌ها ثبات سیاسی را در افغانستان شکل نداده بلکه با تقویت اختلافات قومی و واگرایی نخبگان سیاسی افغانستان شده است.

 نماینده مجلس عنوان کرد: امروز ملت افغانستان بیشترین درک را از بی‌تأثیری آمریکا در تأمین امنیت دارند و آنچه امروز در افغانستان می‌گذرد نشان می‌دهد ملت‌ها فهمیده‌اند تکیه به آمریکا هیچ فرصتی برای ارتقا امنیت و آسایش آن‌ها به وجود نمی‌آورد.

عضو فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ملت‌ها به سمت عبور سلطه گری آمریکا پیش می‌روند و شکست هژمونی آمریکا به‌خوبی به تصویر کشیده شده است، البته خون‌بهاء حاج قاسم اخراج کامل آمریکایی‌ها از منطقه است و به یاری خدا منطقه ما عاری از حضور آمریکایی‌ها خواهد شد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار