مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری:

دوران سربازی بهترین فرصت برای خودسازی است

«ذوالفقاری» با تأکید بر این‌که باید از فرصت حضور در خدمت مقدس سربازی که می‌تواند باعث رشد و ارتقاء و تعالی شود، استفاده کرد، گفت: دوران سربازی بهترین فرصت برای خودسازی است.
کد خبر: ۴۸۰۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴ - 28September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، «منوچهر ذوالفقاری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان چهارمحال و بختیاری، در آیین تجلیل از سربازان این اداره‌کل، با گرامیداشت یاد و خاطره ۶۰ هزار سرباز شهید دوران هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: در ایام زندگی اوقات و فرصت‌های مناسبی وجود دارد که خداوند در اختیار انسان قرار داده است؛ بنابراین باید کوشید و از آن فرصت‌ها استفاده کرد که یکی از این فرصت‌ها از نظر زمانی و مکانی، فرصت جوانی و سربازی است.

وی افزود: نام «مقدس» بر روی خدمت سربازی گذاشته شده است؛ چون خدمت برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است. درست است که امروز عرصه کارزار و مقابله نظامی با دشمن نیست؛ ولی سربازی به‌نوعی جهاد کبیر است.

ذوالفقاری با بیان این‌که سربازان ما در دوران دفاع مقدس از فرصت حضور در جنگ استفاده کردند، بیان داشت: خیلی از فرماندهان ما در دفاع مقدس، سرباز بودند که امروز فرماندهان عالی‌رتبه نظام هستند و از فرصت سربازی حداکثر استفاده را بردند و رشد کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان چهارمحال و بختیاری با بیان این‌که سربازان در دوران دفاع مقدس نقش بسیار برجسته و مهمی را ایفا کردند، گفت: حدود ۵۰ درصد از نیرو‌ها در دوران دفاع مقدس سربازان بودند که با انواع و اقسام تجربه و تحصیلات در جنگ به‌کارگیری شدند.

وی خاطرنشان کرد: باید از فرصت حضور در خدمت مقدس سربازی که می‌تواند باعث رشد و ارتقاء و تعالی شود استفاده کرد. این دوران علاوه بر این‌که از نظر اجتماعی و سیاسی تاثیرگذار است، قدرت برنامه‌ریزی، قانون‌پذیری، تعاون و مسئولیت‌پذیری، صبر، استقامت و توانایی زندگی اجتماعی، درک متقابل و آمادگی جسمی و پرورش روحی را نیز به‌دنبال خواهد داشت؛ لذا دوران سربازی بهترین فرصت برای خودسازی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار