مدیرکل زندان‌های استان البرز:

جرقه‌های عاشورا در نظام جمهوری اسلامی طنین‌انداز شد

«جمیاری» با اشاره به عدم توقف قیام عاشورا و انقلاب اسلامی گفت: جرقه‌های عاشورا در نظام جمهوری اسلامی و جرقه‌های قیام الهی و اسلامی ما در سرتاسر جهان طنین‌افکن و طنین‌انداز شد.
کد خبر: ۴۸۰۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰ - 28September 2021

جرقه‌های عاشورا در نظام جمهوری اسلامی طنین‌انداز شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، «اسماعیل جمیاری» مدیرکل زندان‌های استان البرز پیش از ظهر امروز در آئین تجلیل از 23 کارمند رزمنده زندان‌های این استان همراه با آزادی 35 زندانی بدهکار مالی که در ندامتگاه شهید کچویی برگزار شد، اظهار داشت: این برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس تدارک دیده شده و از 23 تن از رزمندگان کارمند در زندان‌های این استان تجلیل خواهد شد.

وی از آزادی 35 نفر از زندانیان بدهکار مالی با همکاری خیرین در این مراسم خبر داد و مطرح کرد: بخش قابل توجهی از این افراد، زندانیان جرائم غیر عمد و مابقی زندانیان جرائم عمدی هستند که سال‌ها از حبس آن‌ها گذشته اما توانایی پرداخت بدهی خود را نداشتند. مجموع بدهی این افراد حدود 11 میلیارد تومان بود.

مدیرکل زندان‌های استان البرز ادامه داد: کمیته‌های صلح و سازش و شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان‌های استان شکات را دعوت کردند و از آن‌ها رضایت گرفتند. ما موفق شدیم برای بیش از 9 میلیارد تومان بدهی، رضایت شکایت را جلب کنیم. در واقع با پرداخت مبلغی کمتر از دو میلیارد تومان امروز شاهد آزادی این 35 زندانی هستیم.

جمیاری بیان داشت: به میمنت حضور پرچم مقدس امام رضا (ع) و ایام اربعین حسینی، امروز در همین محل یک محکوم به قصاص بدون قید و شرط و اخذ وجه توسط اولیای دم بخشیده می‌شود. رسالت ما در سازمان زندان‌ها به سه بخش اقدامات تأمینی، تربیتی و حمایتی تقسیم می‌شود. فعالیت در زندان به حدی دشوار است که افراد فقط با روحیه و تفکر بسیجی می‌توانند در این سنگر خدمت کنند.  

وی زندان‌ها را همانند جبهه‌های جنگ و کارکنان آن‌ها را رزمندگانی توصیف کرد که در این جبهه در مسیر اصلاح و تربیت و نیز ایجاد امنیت و آسایش عمومی مشارکت دارند و عنوان کرد: تقارن هفته دفاع مقدس با ایام اربعین حسینی، مسائل بسیاری را در ذهن متبادر می‌کند. قیام امام خمینی (ره) در راستای قیام امام حسین (ع) بود و در واقع انقلاب ما برگرفته از انقلاب امام حسین (ع) است.

جمیاری جنگ تحمیلی را برگرفته از فرهنگ عاشورا دانست و با اشاره به اشتراکات این جنگ و قیام عاشورا گفت: رهبران هر دو نهضت فرزندان رسول‌الله (ص) هستند؛ حسین بن علی (ع) پرچم‌دار قیام عاشورا و امام خمینی (ره) پرچم‌دار نظام جمهوری اسلامی ایران بود. در نهضت حسینی، 72 تن در مقابل لشکریانی از کفر و پس از 1400 سال، ایران اسلامی و متعهد نیز در مقابل جهان خواران عالم ایستادگی کرد.

مدیرکل زندان‌های استان البرز خاطرنشان کرد: سوزوگدازی که در زمان جنگ در میان رزمندگان وجود داشت، همان سوزوگدازی بود که در شب عاشورا به گوش می‌رسید. در جنگ ایران و عراق، از شیرخوارگانی مانند علی‌اصغر (ع) تا سالخوردگانی مانند حبیب بن مظاهر (ع) به شهادت رسیدند. در هر دو مقطع، تشنگی، اسارت و شهادت نیز جلوه‌گر بود.

وی عنوان کرد: بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که نه قیام عاشورا از حرکت ایستاد و نه انقلاب اسلامی متوقف شد بلکه جرقه‌های عاشورا در نظام جمهوری اسلامی و جرقه‌های قیام الهی و اسلامی ما در سرتاسر جهان طنین‌افکن و طنین‌انداز شد. امید است به‌زودی با ظهور حضرت ولی‌عصر (عج)، پرچم مقدس این انقلاب و نظام به دستان باکفایت ایشان سپرده شود.  

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار