خطیب‌زاده:

جمهوری اسلامی ایران حضور رژیم صهیونیستی را در نزدیکی خود تحمل نمی‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: روشن است که جمهوری اسلامی ایران، حضور هر چند نمایشی رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرز‌های خود را تحمل نخواهد کرد و دراین رابطه هر اقدامی را که برای امنیت ملی خود لازم بداند انجام خواهد داد.
کد خبر: ۴۸۰۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸ - 28September 2021

جمهوری اسلامی ایران حضور رژیم صهیونیستی را در نزدیکی خود تحمل نمی‌کندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه درخصوص مطالب بیان شده از سوی رئیس جمهور آذربایجان در فضای رسانه‌ای، اظهار داشت: در حالی که روابط خوب و محترمانه‌ای میان دو کشور وجود دارد و مسیر‌های معمول ارتباطات میان دوطرف در بالاترین سطح وجود دارد، بیان آن به این شیوه مایه تعجب است.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: در این زمینه و موضوعات دیگر مرتبط با آن، در دیدار دو وزیر امور خارجه در حاشیه نشست اخیر مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، رایزنی‌های جدی و دقیقی صورت گرفت و توافق شد در یک بستر مناسب این گفت‌وگو‌ها ادامه پیدا کند.

خطیب‌زاده با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره مخالفت خود با هرگونه اشغال سرزمینی را اعلام داشته و بر لزوم احترام به تمامیت ارضی کشور‌ها و مرز‌های شناخته شده بین‌المللی تاکید کرده است، گفت: از سویی رعایت حسن همسایگی و همجواری از مهمترین موضوعاتی است که انتظار می‌رود از سوی همه همسایگان مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین درخصوص مانور انجام شده از سوی کشورمان در مناطق مرزی شمال غرب تأکید کرد: این یک موضوع حاکمیتی است و برای آرامش و ثبات کل منطقه انجام می‌شود. البته روشن است که جمهوری اسلامی ایران، حضور هرچند نمایشی رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرز‌های خود را تحمل نخواهد کرد و در این رابطه هر اقدامی را که برای امنیت ملی خود لازم بداند انجام خواهد داد.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار