آیت‌الله «علم‌الهدی» در یادواره شهدای روحانی استان‌های خراسان:

حیات و ممات شهدا وقف خدمت به اسلام بود

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: شهدا توانستند جاده پر خوف و خطر تعالی نفسانی را به یک جهش سریع و قوی تبدیل کنند و با «شهادت»، نقطه فیض کمال نهایی و غایت وجودی انسان را درک کنند.
کد خبر: ۴۸۰۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰ - 28September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی امروز در مراسم یادواره شهدای روحانی استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی که با حضور شخصیت‌های برجسته و اساتید مدارس حوزه‌های علمیه و به میزبانی مدرسه عالی نواب مشهد برگزار شده بود، با اشاره به این‌که در نهضت و قیام کربلا باید به چند نکته توجه کرد، اظهار کرد: شهدا با مجاهدت‌های خود یک جاده راهبردی برای حرکت ما در عرصه‌های زندگی ترسیم کردند و افزون بر این، به عالی‌ترین مقامات اخروی هم دست یافتند.

وی با اشاره به یکی از مبانی آموزش فلسفه اسلامی در حوزه‌های علمیه افزود: بر مبنای قاعده «غایت و ذوالغایت»، کمال هر موجود دانی در فدایی شدن و مبدل شدن به موجود عالی است؛ به این معنا که اگر یک موجود بخواهد مراتب کمال را طی کند، نقطه کمالش این است که با فدا شدن در راه یک موجود عالی، موجود دانی به موجود عالی ملحق می‌شود و شهدا از این حیث، مصداق بارز قاعده غایت هستند و با فداشدن در راه خدا، نور حضرت باری‌تعالی را بر وجود خود تاباندند.

«شهادت» راه میانبری برای تعالی فردی است/ حیات و ممات شهدا وقف خدمت به اسلام بود

«شهادت» راه میانبری برای تعالی فردی است

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: انسانی که باید در راستای پهنه عمر 80 و 90 ساله، همه ظرفیت‌های وجودی خودش را در راه خدا مصرف کند و در مسیر اطاعت حق، مقام کمال را طی کند و به نقطه کمال خداگونگی برسد، برای این انسان اگر یک راه میانه جهشی به وجود بیاید که بتواند با یک حرکت جهشی خودش را به نقطه کمال خداگونگی برساند، بالاترین فضیلت و سعادت است.

وی ادامه داد: شهدا توانستند یک جاده پر خوف و خطر و یک مسیر حرکتی را که احتمال سقوط و مردود شدن در آن بود، به یک جهش سریع و قوی تبدیل کنند و خود را به آن نقطه بالای خداگونگی برسانند که این راه میانه و مسیر جهش، «شهادت» است که نصیب عزیزان ما شد و آنان نقطه فیض کمال را درک کردند.

امام‌جمعه مشهد تصریح کرد: من و شما در هر اندیشه‌ای هستیم، باید همیشه حساب کنیم نسبت به اهدافی که در آینده داریم، امروز به درد امام زمان (عج) می‌خوریم یا خیر و در چه وضعی در ساحت حجةبن الحسن (ع) اثرگذارتر هستیم. موقعیت اجتماعی و مقامات دنیوی هیچ ارزشی ندارد و تنها چیزی که مهم است، این است که چطور می‌شود بیشتر نوکری کرد لذا باید حساب کنیم که در شرایط خاص جهانی و وضعیتی که انقلاب ما برای سرنوشت اسلام در دنیا ایجاد کرده، در چه شرایطی باشیم و چطور عمل کنیم که در مدیریت جهانی و مدیریت روند اسلام به درد حضرت بقیة‌الله الاعظم (عج) بخوریم.

وی تأکید کرد: در این تهاجم جهانی که از جانب نظام سلطه علیه اسلام، پیغمبر اکرم (ص) و امام زمان (عج) شروع شده و فراز و نشیب‌هایی که دنیا طی می‌کند، در یک طرف موج اسلام‌گرایی ملت‌ها را در برمی‌گیرد که در یک موقعیت هزاران انسان به اسلام گرایش پیدا می‌کنند و در یک موقعیت دیگر، قدرت‌های استکباری در جنگ با مکتب اهل‌بیت صدها نفر را به شهادت می‌رسانند.

«شهادت» راه میانبری برای تعالی فردی است/ حیات و ممات شهدا وقف خدمت به اسلام بود

نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری ضمن بیان خاطره‌ای از ماجرای نهی امام خمینی (ره) از بازگشت به ایران در جریان پیروزی انقلاب گفت: شهید مطهری تعریف می‌کرد که در شورای انقلاب بحث کردیم و مصلحت را به این دیدیم که امام فعلاً به ایران برنگردند چون می‌خواهند هواپیمای امام را ساقط کنند لذا تماس گرفته شد با پاریس و به امام اطلاع داده شد که امروز شورای انقلاب به این نتیجه رسیده که فعلاً شما نباید بیایید چون عوامل رژیم مجهز شدند تا هواپیما را ساقط کنند و همه جریان انقلاب را از بین ببرند اما امام پاسخ دادند که امروز صبح جمعه متوسل به امام زمان (عج) شدم، روز یکشنبه تصمیم گرفتم بیایم و با توسل به امام زمان (عج) می‌آیم.

وی با اشاره به روایتی به نقل از رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: آیت‌الله مهدوی کنی (ره) روزی به من می‌گفت که اگر دست خودمان بود، همین عمامه خودمان را هم نمی‌توانستیم بالای سرمان نگه داریم و همه‌ فتوحات و پیشرفت‎ها به خاطر اراده و خواست امام زمان (عج) است.

علم‌الهدی در انتها ابراز امیدواری کرد: از خداوند متعال می‌خواهیم که مقدمات زندگانی ما را به گونه‌ای قرار دهد که همچون سیدالشهدای مقاومت شهید سلیمانی و همه شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم، مدافع امنیت و مدافع سلامت، حیات و ممات ما در مسیر تحقق مقدمات ظهور حضرت حجت (عج) و خواست و رضایت امام زمانمان باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار