معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا (ع) خبر داد؛

تخصیص هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های محرومیت‌زدایی خراسان رضوی

سردار «افراسیابی» گفت: یک هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار به اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در مناطق کم‌برخوردار استان اختصاص یافته است و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا (ع) توسط 15 هزار رده سازمانی سپاه استان مشغول خدمت‌رسانی بی‌وقفه خواهد بود.
کد خبر: ۴۸۰۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲ - 28September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار «علی‌اکبر افراسیابی» معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا (ع) در مراسم افتتاح پروژه آبرسانی به مناطق روستایی شهرستان بردسکن اظهار داشت: این روستا و تعدادی دیگر از روستاهای عشایری در طول سال کمتر از شش ماه آب داشتند اما با بهره‌برداری از این پروژه، آب آشامیدنی سالم به اهالی شریف این روستا خواهد رسید و پروژه لوله‌گذاری برای انتقال آب به روستاهای مجاور همچنان ادامه دارد.

وی با اعلام اینکه امسال یک هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار از قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا (ع) به اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در مناطق کم‌برخوردار استان اختصاص یافته است، افزود: هزار عنوان برنامه شامل ساخت منازل مسکونی، لایروبی قنوات، کمک به کشاورزی و دامداری و تأمین نهاده‌ها، جمع‌آوری کمک جهیزیه و تهیه اقلام موردنیاز مردم در روستاهای محروم در دستور کار قرار گرفته و این قرارگاه در طول سال توسط 15 هزار رده سازمانی سپاه استان مشغول خدمت‌رسانی بی‌وقفه خواهد بود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا (ع) با گرامیداشت هفته دفاع مقدس از اجرای بیش از 15 هزار برنامه فرهنگی، عمرانی و خدماتی در استان خبر داد و اظهار داشت: علیرغم همه‌گیری ویروس کرونا که سایه آن بر کشور و استان سنگینی می‌کرد، برنامه‌های سال جاری هفته دفاع مقدس با شعار «ما مقتدریم» توانست تأثیرات فرهنگی لازم را داشته باشد.

وی از اجرای 500 عنوان آیین آبروی محله در سطح روستاهای استان خبر داد و گفت: طرح تأمین مستمری برای بسیجیانی که مدت 6 ماه جبهه دارند، اجرایی شده است و در حال حاضر برای 2 هزار نفر از این عزیزان، مستمری با حقوق ماهیانه 20 میلیون ریال برقرار شده است.

در انتهای این مراسم، سرهنگ پاسدار «علیرضا جنیدی»، فرمانده سپاه ناحیه بردسکن، آمیختگی برنامه‌های قرارگاه محرومیت‌زدایی در شهرستان با رنگ و بوی دفاع مقدسی در چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس را از جمله ویژگی‌های بارز پروژه‌های اخیر دانست و ابراز داشت: اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی و ایجاد صندوق‌های خرد محلی در روستاهای شهرستان ازجمله اقداماتی است که ناحیه مقاومت بسیج سپاه بردسکن به طور موازی با برنامه‌های هفته دفاع مقدس در دستور کار خود قرار داده و با تجلیل از 3 هزار پیشکسوت عرصه‌های جهاد و مقاومت و اجرای 65 عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس، یاد و خاطره شهدا و ایثارگران را به محروم‌ترین مناطق و روستاهای پیرامون شهرستان برد.

پروژه  آبرسانی روستای فاطمیه بردسکن که در فاصله 70 کیلومتری مرکز شهرستان واقع است، بیش از 42 سال به‌صورت نیمه‌کاره رها شده بود که با کمک خیرین بسیجی و عاملیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا (ع) افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 افتتاح 10 واحد مسکونی با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) در روستاهای عشایری شهرستان و افتتاح نمازخانه در روستای معدن سیاه از دیگر برنامه‌های سفر معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا (ع) به بردسکن بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار