در مأرب؛

ارتش یمن یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های دولت مستعفی را تحت کنترل خود درآورد

پس از انتشار گزارش‌های متعدد از پیشروی سریع نیرو‌های صنعاء در استان مأرب، منابع خبری گزارش دادند ارتش و کمیته‌های مردمی یمن توانسته‌اند بر یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های دولت مستعفی در مأرب مسلط شوند.
کد خبر: ۴۸۰۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵ - 28September 2021

ارتش یمن یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های دولت مستعفی را در مأرب تحت کنترل خود درآوردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رسانه‌های خبری، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه)، گزارش دادند که ارتش یمن پایگاه «ام ریش» در شهرستان «الجوبه» (مرکز یمن) را تحت کنترل خود درآورده است.

«عبدالله السقاف» خبرنگار شبکه «المسیره» در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر با انتشار عکسی از تسلط ارتش یمن بر پایگاه مذکور خبر داد.

شبکه «العالم» نیز به نقل از خبرنگار خود در یمن گزارش داد که داد که پایگاه یادشده یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های دولت مستعفی یمن در استان مأرب به شمار می‌رود.

این گزارش در حالی منتشر شده است که منابع یمنی، بامداد جمعه، خبر دادند که نیرو‌های صنعاء، شامگاه پنجشنبه، پایگاه «الخشینه» واقع در جنوب ناحیه الجوبه را با یک موشک بالستیک هدف قرار حمله قرار داده‌اند که در پی آن، عده‌ای از نیرو‌های دولت مستعفی کشته و مجروح شده‌اند.

ارتش یمن طی چند روز گذشته توانسته بر ناحیه‌های مهمی در سه استان مأرب، شبوه و البیضاء تسلط پیدا کند.

نیرو‌های صنعاء روز سه‌شنبه هفته گذشته دو شهرستان راهبردی «بیحان» و «عین» را در استان شبوه (جنوب مأرب) تحت کنترل خود درآوردند.

پس از پیشروی ارتش یمن در استان شبوه، منابع یمنی از تسلط این نیرو‌ها بر شهرستان «حریب» در استان مأرب خبر دادند.

از سوی دیگر، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، عصر روز پنجشنبه، اعلام کرد که نیرو‌های صنعاء موفق شده‌اند استان «البیضاء» را به طور کامل آزادسازی کنند.

استان البیضاء یمن از نظر جغرافیایی به دلیل قرار گرفتن در مرکز یمن و همسایگی با هشت استان مهم صنعاء، ذمار، مارب، إب، لحج، ابین، شبوه و ضالع از اهمیت استراتژیک بالایی برخوردار است.

القاعده و داعش در بخش‌هایی از این استان در راستای منافع ائتلاف متجاوز سعودی فعالیت داشتند و ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ماه‌ها در حال پیشروی در این استان برای آزادسازی کامل آن از دست این تروریست‌ها بودند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار