امروز رخ داد؛

درگیری‌های شدید در عدن در جنوب یمن

منابع یمنی از درگیری‌های شدید در عدن در جنوب یمن خبر دادند.
کد خبر: ۴۸۱۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰ - 02October 2021

درگیری‌های شدید در عدن در جنوب یمن

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، المسیره از درگیری‌های شدید در عدن در جنوب یمن خبر دادند.

منابع محلی در عدن در جنوب یمن گزارش دادند که درگیری‌های شدیدی در کریتر جریان دارد و این درگیری‌ها به نزدیکی کاخ المعاشیق رسیده است.

منابع مذکور از کشته شدن دستکم شش نفر در جریان این درگیری‌ها و سوزانده شدن شماری از منازل در نتیجه درگیری‌ها در کریتر خبر دادند.

به گزارش رویترز، درگیری‌ها میان نیرو‌های کمربند امنیتی و نیرو‌های پلیس وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن تحت حمایت امارات زمانی آغاز شد که نیرو‌های پلیس خواستار آزادی تعدادی جوان شدند که نیرو‌های کمربند امنیتی آن‌ها را در اعتراضات چند روز قبل برای بهبود شرایط معیشتی، ممانعت از کاهش ارزش پول کشور و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها بازداشت کرده بودند.

نیرو‌های کمربند امنیتی به چند محله مسکونی یورش برده و به تعدادی از مراکز تجاری و خانه‌ها خسارت زدند.

فؤاد مسعد، روزنامه‌نگار یمنی به الجزیره گفت: در منطقه کریتر نگرانی از بابت گسترش دامنه درگیری‌ها وجود دارد و نیرو‌های امنیتی برای یافتن چند فرد مسلح به محله‌های مسکونی یورش می‌برند و همزمان ورودی‌ها و خروجی‌های منطقه مسدود هستند.

کمیته امنیتی استان عدن از ساکنان منطقه کریتر خواست طی چند ساعت آینده در خانه‌های خود بمانند تا کار پاکسازی شهر از برخی کانون‌های تروریستی انجام شود.

این کمیته تاکید کرد که با هر طرفی که بخواهد به امنیت عدن و شهروندان آن آسیبی وارد کرده و در مقابل حاکمیت سلاح در دست بگیرد، هرگز مسامحه نخواهد کرد.

همچنین کمیته یادشده تعهد داد از اموال شخصی و عمومی که طی چند روز گذشته در معرض خطر مصادره و غارت قرار داشتند، حفاظت کند.

شهر عدن شاهد تنشی میان دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب بر سر حاکمیت بر جنوب این کشور بود. در حالی که رئیس جمهور مستعفی در ریاض اقامت دارد، نخست‌وزیر دولت مستعفی یمن هفته گذشته از ریاض به یمن بازگشت و همراه با سایر وزرا در کاخ ریاست جمهوری در کریتر ساکن شد.

همزمان برخی منابع به الجزیره گفتند: درگیری‌ها در کریتر عدن تشدید شده است.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار