شهید آیت الله سعیدی "سیدالشهدای انقلاب اسلامی" است

فرزند شهید آیت الله سید محمد رضا سعیدی گفت: روحیه اخلاص در شهید سعیدی موج می زد و او را می توان سیدالشهدای دوران انقلاب اسلامی نامید.
کد خبر: ۴۸۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹ - 11June 2015

شهید آیت الله سعیدی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از قم، حجت الاسلام سید روح الله سعیدی طی سخنانی در مراسم گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد شهادت شهید سعیدی که روز گذشته در آرامستان وادی السلام قم برگزار شد، ابراز کرد: حضرت امام(ره) در حضور فرزندان شهید فرموده بودند: من شهید سعیدی را  بیش از شما میشناسم.

وی با بیان نکاتی عرفانی از عبادت و تسبیح خداوند و فلسفه خلقت انسان به موضوع رابطه فقر با فخر و کفر پرداخت و گفت: پیامبر(ص) بیان می دارند که فقر موجب فخر است؛ منظور از فقر در اینجا، فقر در ذات انسان است که انسان می تواند با این احساس فقر، خود را به خدا نزدیک تر کند.

این استاد حوزه افزود: فقر اقتصادی موجب گرفتاری است و کسانی که در فقر از اقتصاد مقاومتی دوری کنند، مجبور میشوند در برابر دشمنان کوتاه بیایند.

وی ادامه داد: اما مردم غیرتمند ما که عزت و صلابت را از امام و شهدا و کسانی که در دفاع مقدس جانبازی کردند آموختهاند، هیچگاه راضی نمیشوند در برابر کفار کرنش کرده و از ارزشهای خود دست بردارند.

سعیدی با بیان این که شهدای عالی مقام، با تمام وجود فقر الی الله را درک کردند، گفت: برخی از این شهدا نقش محوری داشتند که از صدر اسلام نیز اینگونه بوده است که در سرسلسله همه این ها حضرت سید الشهدا علیه السلام است.

وی با بیان اینکه اطلاق لقب سیدالشهدا(ع) به طور خاص و کامل مخصوص اباعبدالله الحسین(ع) است، به حضرت حمزه(ع) سیدالشهدای احد و شهدایی چون آوینی، سیدالشهدای اهل قلم، علم الهدی سیدالشهدای هویزه و شهید بهشتی سیدالشهدای انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: شهید آیت الله سعیدی به خاطر نقش ممتاز و خط دهی که نسبت به سایر علما داشت، سیدالشهدای دوران انقلاب است.

حجت الاسلام سعیدی خاطرنشان کرد: قیام 15 خرداد، قیام حق علیه باطل و بسیار شکوهند بود ولی بعد از این که حضرت امام تبعید شدند، شعله انقلاب بسیار کم شد؛ در چنین شرایطی شهید آیت الله سعیدی قیام کرد و در مسجد موسی بن جعفر(ع) تهران شعله های انقلاب مجدد برافروخته شد.

وی افزود: زمانی که کار به سرمایه گذاری آمریکایی ها مطرح شد، ایشان فریاد برآورد و به مراجع مطرح زمان اعلامیه ای منتشر و وقایع را برای آنها تشریح کرد و همین موجب دستگیری ایشان توسط ساواک شد و در ادامه حکم کشتن ایشان از سوی امریکایی ها صادر گردید.

حجت الاسلام سعیدی همچنین خاطراتی را از شهید ربانی شیرازی، شهید سید محمدباقر صدر، شهید آیت الله غفاری و آیت الله انصاری شیرازی و مبارزات انقلابی و عشق و ارادت آنان به امام خمینی(ره) نقل کرد.

فرزند این روحانی مجاهد، ولایت فقیه را محور فعالیت های انقلابی شهید آیت الله سعیدی معرفی کرد و گفت: این شهید عالی مقام با این فعالیت ها، هیچگاه از امور خانواده و تربیت اولاد غفلت نمی کرد و در امور خانواده کوتاهی نداشت و به تربیت فرزندان اهمیت می داد.

وی افزود: همه ما باید نسبت به تربیت نسل آینده توجه داشته باشیم و آنها را برای ادامه دادن انقلاب آماده سازیم تا این انقلاب به دست امام زمان(عج) برسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار