به مناسبت هفته دفاع مقدس صورت گرفت؛

تجلیل از ایثارگران فعال در حوزه‌های فرهنگ، هنر و عترت البرز

طی مراسمی که به مناسبت هفته دفاع مقدس در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز برگزار شد، ایثارگران منتخب و فعال در حوزه فرهنگ و هنر و عترت استان البرز مورد تجلیل قرار گرفتند.
کد خبر: ۴۸۱۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷ - 29September 2021

تجلیل از ایثارگران فعال در حوزه‌های فرهنگ، هنر و عترت البرزبه گزارش دفاع‌پرس از کرج، «ناصر مقدم» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز امروز در آئین تجلیل از ایثارگران فعال در حوزه فرهنگ و هنر البرز اظهار داشت: هفته دفاع مقدس، یادآور سال‌های خلوص و حماسه است که همچون خورشیدی تابناک، روشنی‌بخش دل‌های ماست و راه صحیح و صراط مستقیم را به ما نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: طبعاً گرامی داشت این ایام و تجلیل از ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس موجب می‌شود بیش‌ازپیش، ارزش‌های این دوران در جامعه ترویج داده شود و ماندگار بماند. با وقوع جنگ تحمیلی، اقشار مختلف کشور به‌فرمان امام راحل، در دانشگاه بزرگ دفاع مقدس حاضر شدند و حماسه‌ها آفریدند و با اخلاص و پایمردی‌هایی که داشتند برای جامعه ما تبدیل به الگو شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: امروزه نیز باید فرهنگ جبهه و دفاع مقدس را در خود و جامعه زنده نگه داریم. خوشحالیم که شما عزیزان همان‌گونه که در دوران دفاع مقدس حضور داشتید امروز نیز با روش‌های مختلف ارزش‌های دفاع مقدس را برای نسل‌های مختلف جامعه تبیین می‌کنید.

«محمدرضا سوقندی» مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران نیز در این جلسه گفت: فرهنگ ایثار و شهادت، راه برون‌رفت ما از مشکلات و مسیر نیل به اهداف والای نظام مقدس اسلامی است و باید با تکریم ایثارگران و رزمندگان و بیان رشادت‌های رزمندگان در دفاع مقدس، برای جامعه الگو پردازی کنیم.

وی ادامه داد: همچنین باید ضمن تفکیک میان کار تبلیغی و فرهنگی، با صبر و درایت و استفاده از راه‌های نوین و روزآمد، به فکر فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان مردم و مخاطبین باشیم که در این میان استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری از مؤثرترین و ماندگارترین راه‌های فرهنگ‌سازی صحیح است.

در این مراسم، ایثارگران منتخب و فعال در حوزه فرهنگ و هنر و عترت استان البرز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند. لزوم حمایت از فعالیت‌های مردمی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، معرفی ظرفیت‌های خاص و شهدای شاخص البرز در گستره ملی و حمایت مادی و معنوی از طرح‌های بدیع و نوآورانه در حوزه ایثار و شهادت، از اهم مطالب فعالان فرهنگی و هنری حاضر در مراسم بود.

همچنین در این مراسم از تلاش‌ها و اقدامات فرج‌الله عطابکی و ناصر گلی از رزمندگان هنرمند البرزی، محمدتقی حسنی و مهدی توزنده جانی از رزمندگان و فعالان حوزه رسانه و تبلیغات، رحیم رجبی و شوذب محمدی از ایثارگران فعال در حوزه قرآن و عترت و علی امیرکمالی و مجید امیری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در گستره استان البرز، تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها