دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

نیم‌نگاهی به کتاب‌های منتشر شده به‌نشر با محوریت دفاع مقدس

انتشارات به‌نشر همواره تلاش مثمرثمری که در زمینه انتشار کتاب‌هایی با موضوع دفاع مقدس داشته است، امسال نیز بیش از ۷۰۰ عنوان کتاب با محوریت دفاع مقدس در ۱۸ فروشگاه به‌نشر عرضه می‌شود.
کد خبر: ۴۸۱۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹ - 30September 2021

گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس: هشت سال دفاع مقدس بخشی از تاریخ و هویت ملی ما را می‌سازد، رشادت‌های جوانان و مردم کشورمان در این هشت سال بسیار زیاد است، در همین راستا بسیاری از هنرمندان و نویسندگان تلاش کرده‌اند تا با آثار سینمایی و همچنین کتاب‌های داستان محور و یا تاریخ شفاهی این فداکاری‌ها را نقل کنند؛ انتشارات به‌نشر نیز در راستای اهداف و رسالت‌هایی که بر عهده دارد در تمام رده‌های سنی کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال آثاری در زمینه دفاع مقدس تولید کرده است، با توجه به زبان شیوا، روان و جذابی که این کتاب‌ها دارند علاوه بر جذب مخاطب بسیار تاثیرگذار نیز بوده‌اند.

انتشارات به‌نشر همواره تلاش مثمرثمری که در زمینه انتشار کتاب‌هایی با موضوع دفاع مقدس داشته است، امسال نیز بیش از ۷۰۰ عنوان کتاب با محوریت دفاع مقدس در ۱۸ فروشگاه به‌نشر عرضه می‌شود.

نیم‌نگاهی به کتاب‌های منتشر شده به‌نشر با محوریت دفاع مقدس

تاکنون ۶۰ عنوان کتاب با محوریت دفاع مقدس توسط انتشارات به‌نشر منتشر شده که از میان این آثار، ۴۵ عنوان مربوط به حوزه کودک و نوجوان و ۱۵ اثر در قالب داستان و رمان بزرگسال منتشر شده که در جشنواره‌های مختلف از جمله پاسداران اهل قلم، کتاب سال بانوان، ایثار و شهادت و ... حائز رتبه‌های برتر شده‌اند.

۴۵ عنوان کتاب ویژه کودک و نوجوان
۴۵ اثر منتشر شده در حوزه کودک شامل؛ مجموعه‌ای ۳۰ جلدی با عنوان «لاله‌های نوجوان» نوشته محمدحسین صلواتیان، مدیر مسئول نشریه کیهان بچه‌ها است که داستان‌های این مجموعه با درون مایه دفاع مقدس درباره کودکان و نوجوانانی است که به شهادت رسیده‌اند. هر داستان از زبان یکی از اشیا، حالات و ... روایت می‌شود. در هر جلد از این مجموعه زندگی یکی از شهیدان هشت سال دفاع مقدس که در سنین نوجوانی و در دوران دانش‌آموزی به شهادت رسیده اند، روایت می‌شود.

نیم‌نگاهی به کتاب‌های منتشر شده به‌نشر با محوریت دفاع مقدس

۱۵ عنوان کتاب دیگر در ارتباط با همین حوزه منتشر شده که شامل «مجموعه قصه‌های جنگ: پروانه‌های آبی»، «مجموعه قصه‌های جنگ: پرواز موج»، «مجموعه قصه‌های جنگ: خانه‌ای روی شیشه»، «مجموعه قصه‌های جنگ: جزیره آفتابگردان»، «دست‌های سبز لاله»، «رودخانه پاک نیست»، «بچه‌های شهر ما!»، «قشنگ‌ترین هدیه دنیا»، «پل جغاتو»، «آرزوی چهارم»، «آب و زنجیر»، «وقتی در آغوش کوه بودیم»، «روشنای خاموش»، «بهمن ۶۵»، «مرد قورباغه‌ای» می‌شود.

تولید و انتشار ۹ عنوان کتاب گویا
با همکاری مؤسسه رسانه‌های صوتی و تصویری آستان قدس رضوی، همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس ۹ عنوان کتاب صوتی در به‌نشر تولید شده است که کتاب‌های «پیرمرد و حوری» و «سنگر علاف‌ها»، به نویسندگی اکبر صحرایی از نویسندگان برجسته حوزه داستان دفاع مقدس و کتاب «تا ابد با تو می‌مانم» از مریم عرفانیان به ترتیب با گویندگی سینا خدادی، مصطفی جلالی و سمانه هادی از جمله این آثار است.

انتشار کتاب‌های صوتی مجموعه «روز‌های جنگ» یکی از نقاط قوت این مجموعه است، کتاب‌های «آب و زنجیر»، «روشنای خاموش»، «وقتی در آغوش کوه بودیم»، «مرد قورباغه‌ای»، «پل جغاتو» و «آرزوی چهارم» از جمله آثار به‌نشر با موضوع جنگ و دفاع مقدس است که ویژه کودکان و نوجوانان به نویسندگی حسین قربانزاده خیاوی، علی اکبر والایی، فاطمه فروتن اصفهانی، فرخنده حق شنو، مجید مجبوبی و اکبر صحرایی نوشته شده است.

نیم‌نگاهی به کتاب‌های منتشر شده به‌نشر با محوریت دفاع مقدس

این آثار با گویندگی محمد جهان‌پا، محمد سخایی مهر، سارا رفوگران، مهناز آسوده، سید احمد هاشم آبادی و صادق سفید باغی روانه بازار کتاب شده‌اند.

به خاطر تغییر سبک زندگی مردم به دلیل شیوع کرونا انتشارات به‌نشر تلاش کرده تا با بهره‌گیری از نشر الکترونیک، آثار فاخری در این زمینه تولید و منتشر کند و در همین راستا علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت نسخه فیزیکی این آثار (CD) به فروشگاه اینترنتی به‌نشر به آدرس www.behnashr.com مراجعه و نسخه الکترونیکی این آثار را از اپلیکیشن‌های فیدبو و طاقچه دانلود کنند.

تازه‌های به‌نشر
دو عنوان کتاب «نوشانوش» و «رنجهور» با محوریت دفاع مقدس همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس امسال منتشر شد، این آثار به قلم محمد محمودی نورآبادی از نویسندگان برجسته حوزه دفاع مقدس نوشته شده که تاکنون ۱۸ مقام در جشنواره‌های ملی از جمله کتاب سال دفاع مقدس، داستان انقلاب، کتاب سال رضوی، حبیب غنی‌پور و ... را کسب کرده است.

کتاب «نوشانوش» روایت کننده خاطرات جنگ در دو جبهه ایران و عراق است و دغدغه‌ها، آداب و رسوم، خاستگاه‌های فکری، ذهنی، قلبی و عقیدتی دو رزمنده ایرانی و عراقی به نام‌های شهید علی شیر شفیعی و رشیدالتکریتی را به تصویر می‌کشد و نگاهشان به عشق و زندگی، انسانیت و جنگ را نشان می‌دهد.

این کتاب در ۲۰۰ صفحه قطع رقعی با طراحی جلد آرزو آقابابائیان و صفحه‌آرایی احسان جعفرپیشه با قیمت ۳۸ هزار تومان توسط به‌نشر منتشر شده است.

نیم‌نگاهی به کتاب‌های منتشر شده به‌نشر با محوریت دفاع مقدس

رمان «رنجهور»، قصه از محیط بکر عشایری در دامنه‌های قله‌ای بنام رنج در فارس شروع می‌شود، این داستان رُنج از این قراراست که سال‌ها پیش قتلی در ایل رخ می‌دهد و طبق قانون «خون بس» که تا پیروزی انقلاب اسلامی هم رواج داشت، دختری از خانواده قاتل به عقد خانواده مقتول در می‌آید، بعد از گذشت مدتی پسر مقتول برای گرفتن انتقام از قاتل پدرش راهی جبهه و جنگ می‌شود و نزاع‌هایی بین این دو نفر در منطقه هور صورت می‌گیرد که بسیار جذاب و خواندنی است.

این اثر نیز در قطع رقعی و شمارگان هزار نسخه منتشر شده که با قیمت ۳۵ هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

ارائه تخفیف ۲۰ درصدی
همزمان با هفته دفاع مقدس تخفیف‌های خوبی برای کتاب‌های با محوریت دفاع مقدس توسط انتشارات به‌نشر در نظر گرفته شده است و برای استقبال بیشتر و افزایش انگیزه خرید مراجعین، بر روی تمام عناوین خاص و مرتبط تخفیف ۲۰ درصدی اعمال می‌شود و بن خرید در حد مقدور بین مخاطبان وفادار و زائران توزیع می‌شود.

فضاآرایی و چیدمان مناسب در ۱۸ شعبه‌های فروشگاهی به‌نشر همزمان با هفته دفاع مقدس انجام می‌شود، در همین راستا در تمام فروشگاه‌های شهری، حرمی و شهرستان چیدمان ویترین‌ها با عناوین دفاع مقدس و با موضوع ادبیات پایداری، کتب سردار سلیمانی و کتب شهدا آماده و قفسه و میز مناسب با این ایام گذاشته می‌شود.

همچنین جهت فضاسازی و القای حس همراه بودن مجموعه با هفته دفاع مقدس، فایل‌های صوتی مناسب با ایام در فروشگاه‌ها پخش می‌شود، علاوه بر این در جهت زیباسازی و تزیین فروشگاه در حد مقدورات اقدامات لازم انجام می‌شود.

یکی دیگر از اقدامات انتشارات به‌نشر در هفته دفاع مقدس در راستای انتقال فرهنگ رشادت‌ها و دلاورمردی‌های هشت سال جنگ تحمیلی به جامعه، ارائه پک ویژه شهدا و مجموعه کتب مناسبتی جهت مشتریان، سازمان‌ها و نهاد‌ها است. همچنین به سایر ذی‌نفعان که برنامه تبلیغی و ترویجی در این ایام دارند مانند ستاد اقامه نماز، معاونت تبلیغات حرم مطهر رضوی و ... کتب با موضوع دفاع مقدس و ادبیات پایداری معرفی می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها