مدیر اندیشکده راهبردی سُعدا:

دشمن به دنبال ایجاد شبهه در دفاع مقدس است

حجت‌الاسلام «راجی» ضمن برشمردن بعضی از مصادیق شبهه افکنی های دشمن در فضای مجازی و القای آن در اذهان عمومی گفت: دشمن امروز به دنبال ایجاد شبهه در دفاع مقدس است لذا باید با روشنگری و جهاد تبیینی اجازه این کار را به دشمن ندهیم.
کد خبر: ۴۸۱۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳ - 29September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «سید محمد راجی»  امروز در همایش «خاکریز دوم» که با محوریت نقش خانواده در دفاع مقدس و مؤلفه‌های بانوی تراز انقلاب اسلامی در کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) برگزار شد، به مؤلفه‌های اقتدار نظام جمهوری اسلامی اشاره و اظهار  داشت: قدرت نظامی، امنیت داخلی، تأثیرگذاری بر تحولات بین‌المللی، اقتصاد و فرهنگ از جمله مؤلفه‌های اقتدار نظام است.

وی افزود: بودجه امکانات نظامی ایران ۱۲ میلیارد دلار است در صورتی که در کشورهای دیگر دنیا این رقم چندین برابر است اما قدرت نظامی ما به‌اندازه‌ای است که تحلیلگران کشورهای دیگر،  ایران را با فاکتورگیری قدرت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جز ۱۲ قدرت نظامی دنیا می‌دانند.

دشمن به دنبال ایجاد شبهه در دفاع مقدس است

مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به تأثیرگذاری بر تحولات بین‌المللی به عنوان مؤلفه دیگر اقتدار نظام گفت: اوباما در زمان ریاست جمهوری خود اعلام کرد تا فردا به سوریه حمله می‌کنیم اما دو روز بعد گفت هیچ عجله‌ای برای حمله نداریم و این نشان از بر هم زدن معادلات غرب در منطقه توسط انقلاب و نظام اسلامی ایران دارد.

وی ادامه داد: کشور ما در پیش از انقلاب ناامن‌ترین کشور محسوب می‌شد این در حالی است که اکنون کشور ما امن‌ترین کشور در ناامن‌ترین منطقه جهان است.

مدیر اندیشکده راهبردی سعدا، اقتصاد و فرهنگ را دو مؤلفه دیگر اقتدار نظام دانست و بیان کرد: ما متأسفانه در این دو مقوله به قدرت نرسیده‌ایم اما اگر مطیع فرمایشات مقام معظم رهبری باشیم همانند سه مؤلفه مذکور که تحت نظر مستقیم معظم له است به موفقیت دست خواهیم یافت.

نقش بانوان در تداوم انقلاب اسلامی

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به نقش زنان در پیروزی جنگ تحمیلی و تداوم انقلاب اذعان کرد: امروز بانوی تراز انقلاب باید کاری انجام دهد که حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) انجام دادند چرا که تداوم انقلاب با روشنگری اتفاق می‌افتد. در زمان امام حسین (ع) مردم در جهل بودند و حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) با سخنرانی خود روشنگری  و چالش ذهنی مردم را مرتفع کردند.

وی به ضرورت جهاد تبیینی و روشنگری در شرایطی که دشمن به دنبال شبه افکنی است، تأکید کرد و گفت: جهاد تبیینی بسیار سخت است و ریشه‌ای‌تر از این جهاد وجود ندارد. این جهاد نیازمند استقامت، سواد و مطالعه است. امام حسین (ع) قیام کرد تا مردم از جهل خارج شوند و قبل از جهاد نظامی جهاد حضرت تبیینی بود.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: آمریکا از طریق فضای مجازی و با ایجاد شبه درصدد است مردم نسبت به نظام جمهوری اسلامی مأیوس و بدبین شوند به عنوان مثال از یک‌سو عراق را متقاعد به بستن مرزها کرد و از سوی دیگر این اقدام را به ایران نسبت داد تا در اذهان عموم القا کند که نظام جمهوری اسلامی ایران  با پیاده‌روی اربعین مخالف است. این در حالی است که ایران احیاگر پیاده‌روی اربعین و برپایی موکب بود و از طرفی به وزارت بهداشت دستور داد تا سلامت زائرین تأمین شود.

مدیر اندیشکده راهبردی سعدا یادآور شد: امروز دشمن به دنبال ایجاد شبهه در دفاع مقدس است لذا بانوان کشورمان بایستی نسبت به رفع این چالش ذهنی به روشنگری و جهاد تبیینی بپردازند زیرا اساساً دشمن به دنبال تزریق یاس و ناامیدی به جامعه اسلامی است و اگر مردم امید خود را از دست بدهند از حرکت باز می‌ایستند و با توقف به مرداب تبدیل خواهند شد.

در انتهای این مراسم که به میزبانی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی و دفتر تبلیغات استان برگزار شده بود، از همسران، خواهران و دختران شهدا نیز تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار