مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی:

۶۰ عنوان کتاب در حوزه ایثار و شهادت امسال در استان مرکزی منتشر می‌شود

سرهنگ «کریمی» گفت: فرهنگ‌نامه ۲۳ جلدی شهدا و ۱۶۰ عنوان کتاب در حوزه‌ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تا کنون منتشر شده و در سال جاری نیز انتشار ۶۰ عنوان کتاب در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۴۸۱۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵ - 30September 2021

۶۰ عنوان کتاب در حوزه ایثار و شهادت امسال در استان مرکزی چاپ می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در حاشیه برنامه شب خاطره مردان سرافراز اظهار داشت:

وی افزود: در این مراسم از کتاب خاطرات نادری که موضوع آن خاطرات جانباز و فرمانده هشت سال دفاع مقدس استان مرکزی اسماعیل نادری است رونمایی شد که به زودی در اختیار کتابخانه های استان و سراسر کشور و سایر مجموعه های فرهنگی مرتبط با دفاع مقدس قرار می گیرد.

وی گفت: به برکت کنگره شهدای استان مرکزی نهضت تولید محتوا در حوزه دفاع مقدس با جدیت دنبال می شود یکی از دستاوردهای آن تهیه فرهنگ نامه ۲۳ جلدی شهدا و چاپ بیش از ۱۶۰ عنوان در حوزه های مختلف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است و در سالجاری چاپ ۶۰ عنوان کتاب در حوزه ایثار و شهادت نیز در دستور کار است.

کریمی با بیان اینکه حفظ و تقویت روحیه‌ی انقلابی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان نسل جوان مهمترین هدف برگزاری برنامه شب خاطره مردان سرافراز است، گفت: خوشبختانه در هفته دفاع مقدس سال جاری در برگزاری اینگونه برنامه ها گام های بلندی برداشته شده است.

وی افزود: یکی از الزامات گام دوم انقلاب ترویج فرهنگ و روحیه ایثار و ازخودگذشتگی است و لذا باید با استفاده از ابزارهای مختلف هنری و برنامه های خلاقانه این مسئله را با قوت دنبال کنیم. سعی داریم با برگزاری اینگونه برنامه ها برای سنین و اقشار مختلف جامعه سیره شهدا و فرماندهان را برای نسل جوان تبیین کنیم. دشمنان انقلاب اسلامی با ابزار تحریف به دنبال ضربه زدن به روحیه‌ی انقلابی هستند و لذا رسالت ما پاسداری و صیانت از فرهنگ اررشمند دفاع مقدس و ارزش های حاکم در این دوران است که باید به خوبی انجام شود.

کریمی بیان کرد: برنامه‌های چهل و یکمین سالگرد دفاع و مقدس در سالجاری با شعار «ما مقتدریم» در سراسر استان مرکزی برگزار می‌شود و ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت با ۲۵ کمیته تخصصی و ۱۶ کارگروه هدایت اجرای برنامه‌ها را بر عهده خواهند داشت و تاکنون بیش از هزار و ۵۰۰ برنامه تاکنون در سطح استان مرکزی هدف‌گذاری شده که البته به جهت مردمی برگزار شدن برنامه ها تعداد بیش از این است.

وی گفت: رویکرد مهم ستاد گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت مردمی برگزار کردن و تحقق مشارکت مردمی در برنامه ها است و این یک ضرورت است چراکه هر اقدامی که مردم مشارکت داشته باشند قطعا هم ماندگار و هم تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار