طرح عبری - عربی برای تشدید محاصره و شکست مقاومت در فلسطین

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت که رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای منطقه طرحی برای تشدید محاصره نوار غزه و شکست دادن مقاومت در فلسطین طراحی کرده‌اند.
کد خبر: ۴۸۱۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶ - 01October 2021

طرح عبری-عربی برای تشدید محاصره و شکست مقاومت در فلسطینبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «موسی ابومرزوق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تأکید کرد که این جنبش در لغو محاصره ملت فلسطین در نوار غزه کوتاهی نخواهد کرد.

ابومرزوق به پایگاه خبری «عربی-۲۱» گفت که محاصره حماس، چیز جدیدی نبوده و آمریکا قبلا این کار را انجام داده است.

وی خبر داد، آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای منطقه، طرحی دارند که هدف آن، کمرنگ جلوه دادن نتایج نبرد شمشیر قدس است.

این مسئول حماس ادامه داد، این طرح شامل «تشدید محاصره نوار غزه توسط اسرائیل، محرومیت ملت ما از پیروزی خود، تلاش برای بازداشتن جنبش [حماس] از مقابله با هر گونه تجاوز احتمالی اسرائیل در قدس و سایر [مناطق] فلسطین، از بین بردن بستر مردمی مقاومت و بی فایده جلوه دادن آن و تلاش برای حفظ اختلافات در فلسطین است».

وی با بیان اینکه طرح کم اهمیت نشان دادن شمشیر قدس به سود برخی از کشورهای منطقه و تشکیلات خودگردان فلسطین است، تصریح کرد، اطلاعات دقیقی درباره این کشورها و افرادی به دست حماس رسیده است که نقش پلیدی در تشدید محاصره نوار غزه و مبارزه با حماس ایفا می‌کنند تا تجربه مقاومت را شکست دهند.

ابومرزوق در پایان تصریح کرد، این افراد در راستای هدف قرار دادن مقاومت فلسطین و نابودی آخرین پایگاه مقاومت سازمان یافته فلسطین فعالیت می‌کنند تا بتوانند به طرح صهیونیسم، خدمت کنند، ولی آنچه صهیونیستها از طریق نظامی نتوانستند، به دست آورند، «نخواهند توانست از طریق آلت دستها یا خدمتکاران خود در منطقه از ما بگیرند».

در همین ارتباط، روزنامه «الاخبار» چهارشنبه هفته جاری با افشای سندی خبر داد که امارات عربی متحده اخیرا در تلاش بوده تا به همراه عربستان سعودی،‌ مصر و اردن یک ائتلاف تشکیل دهد و عرصه را بر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین تنگ کند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها