حماس ضمن تکذیب خبر شبکه سعودی:

شایعات نمی‌تواند بر مقاومت فلسطین فشار وارد کند

«جبارین» گفت: خبر شبکه العربیه مبنی بر پیشرفت عالی در پرونده تبادل اسرا میان این جنبش و رژیم صهیونیستی صحت ندارد.
کد خبر: ۴۸۲۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۹ - 04October 2021

شایعات نمی‌تواند بر مقاومت فلسطین فشار وارد کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «زاهر جبارین» عضو دفتر سیاسی و مسؤول پرونده اسرا در جنبش حماس خبر شبکه «العربیه» درباره تبادل اسرا را تکذیب کرد.

بر اساس گزارش «القدس پرس»، جبارین اظهار داشت: اینگونه شایعات نمی‌تواند بر سران مقاومت اعمال فشار کند.

وی در ادامه از رسانه‌ها خواست هوشیار باشند و از انتشار شایعاتی که با احساسات اسرا و خانواده‌هایشان بازی می‌کند، خودداری کنند.

شبکه العربیه یکشنبه (دیروز) به نقل از طرف‌هایی که آن‌ها را «منابع فلسطینی» نامید، از پیشرفت بزرگ در پرونده تبادل اسرا میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های ساکن نوار غزه خبر داد.

این شبکه همچنین افزود: توافق برای تثبیت آتش‌بس میان اسرائیل و گروه‌های نوار غزه حاصل شده است.

اعضا و سران حماس از جمله «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش و «یحیی السنوار» رئیس حماس در غزه دیروز وارد قاهره شدند و قرار است امروز در دیدار با مسؤولان سازمان اطلاعات مصر درباره پرونده‌های مشترک، وضعیت نوار غزه، تبادل اسرا و بازسازی رایزنی کنند.

گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس در سال ۲۰۱۴ موفق شدند چهار نظامی صهیونیست را به اسارت بگیرند که دو نفر از آن‌ها از تیپ‌های «گولانی» و «گفعاتی» هستند. القسام تا به حال اطلاعاتی درباره این اسرا نداده است.

مذاکرات غیرمستقیم برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی در جای خود متوقف مانده است و به‌رغم گزارش‌هایی مبنی بر افزایش تلاش میانجی‌های بین‌المللی، پیشرفتی در این پرونده دیده نمی‌شود.

کارشناسان معتقدند، دلیل عدم پیشرفت این پرونده جدی نبودن کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی در حصول یک توافق در آینده نزدیک است.

چندی پیش حماس اعلام کرد که چارچوبی برای تبادل اسرا به میانجی‌ها تحویل داده، اما پاسخی مثبت از طرف رژیم صهیونیستی نگرفته است.

جبارین اخیرا از تنها پیشرفت حاصل شده در پرونده اسرا پرده برداشت و گفت، مقاومت توانسته پرونده تبادل اسرا را از پرونده بازسازی و رفع محاصره غزه جدا کند و رژیم صهیونیستی همواره بر ارتباط میان این پرونده‌ها اصرار داشت.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار