تل‌آویو از زیرساخت‌های سازمان یافته مقاومت در کرانه باختری هراس دارد

یک روزنامه صهیونیستی در واکنش به درگیری‌های مسلحانه اخیر در کرانه باختری مدعی شد، جنبش حماس در کنار تحرکات نظامی در غزه مدت‌هاست به دستور مقامات ارشد خود «زیرساخت‌های سازمان‌یافته‌ای در کرانه باختری» ایجاد کرده است.
کد خبر: ۴۸۱۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲ - 03October 2021

تل‌آویو از زیرساخت‌های سازمان یافته مقاومت در کرانه باختری هراس داردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، در درگیری‌های مسلحانه اخیر میان نظامیان صهیونیست و فلسطینی‌ها در جنین کرانه باختری و قدس چند فلسطینی به شهادت رسیدند که برخی از آن‌ها وابسته به شاخه نظامی حماس «کتائب القسام» بودند.

«رون بن یشای» تحلیلگر صهیونیست در یادداشتی در روزنامه «یدیعوت آحارونوت» به همین موضوع پرداخت و مدعی شد، این ضربه به زیرساخت‌های افراد مسلح در کرانه باختری به معنای نابودی کامل آن نیست. حماس در کنار تحرکات نظامی در غزه، مدت‌هاست به دستور مقامات ارشد خود «زیرساخت‌های سازمان‌یافته‌ای در کرانه باختری» ایجاد کرده است.

بن یشای سپس ادعا کرد، آموزش اعضا و تلاش برای تولید مواد منفجره در داخل منازل ایجاد شده است. اعضای «هسته» مذکور روستایی‌هایی از رام‌الله و جنین هستند. حماس عملا یک زیرساخت قدرتمند در کرانه باختری دارد و تشکیلات خودگردان و نیرو‌های امنیتی‌اش در اقدام علیه این زیرساخت با مشکل روبرو شدند، زیرا از آن آگاه نبودند یا اینکه از ورود به روستا‌های و شهر‌هایی که عناصر حماس آنجا هستند، می‌ترسیدند، اما این زیرساخت به تدریج و حین عملیات‌های روتین دستگاه‌های امنیتی کشف شد.

در ادامه این یاداشت آمده، از تعدادی از اعضای بازداشت شده حماس بازجویی شده، اما هنوز مشخص نیست آیا ارتش رژیم صهیونیستی در نابودی کامل این زیرساخت موفق بوده یا خیر. تل‌آویو به خوبی می‌داند زمانی که روز موعود فرا برسد حماس می‌تواند با استفاده از محبوبیت مردمی رو به افزایش خود، بر تمام اراضی کرانه باختری و چه بسا سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» مسلط شود.

هفته گذشته، در پی شهادت دستکم چهار فلسطینی در درگیری‌های کرانه باختری رادیو رژیم صهیونیستی مدعی شد، این افراد وابسته به حماس بوده‌اند و قصد انجام عملیات در اراضی اشغالی را داشته‌اند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها