افسران اسرائیلی خواستار تبادل اسرا با حماس شدند

شماری از افسران ارشد ارتش رژیم صهیونیستی و مسئولان نهاد امنیتی این رژیم خواستار استفاده از آرامش نسبی در نوار غزه برای تبادل اسرا با حماس شدند.
کد خبر: ۴۹۴۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵ - 16December 2021

افسران اسرائیلی خواستار تبادل اسرا با حماس شدندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، مسئولان امنیتی رژیم صهیونیستی گفتند که با وجود تلاش‌های قاهره برای میانجی‌گری جهت تبادل اسرا با حماس، اما مذاکرات در این خصوص متوقف شده است.

به گفته این مسئولان دلیل توقف مذاکرات تبادل اسرا این است که دو طرف اسرائیلی و حماس حاضر نیستند از شروط خود در ازای بازگرداندن اجساد «هادر گلدین» و «اورون شائول» و همچنین آزادی «آورا منگیستو» و «هشام السید» دو شهروند اسرائیلی که وارد غزه شدند، چشم‌پوشی کنند.

به گفته مسئولان رژیم صهیونیستی، اسرای فلسطینی و خانواده‌های آن‌ها حماس را برای انجام تبادل اسرا با این رژیم تحت فشار قرار داده‌اند.

به نوشته وبگاه «عرب ۴۸»، این مسئولان اسرائیلی به اوضاع انسانی و اقتصادی دشوار نوار غزه اشاره کرده و خواستار استفاده از وضعیت کنونی پیش از بحرانی شدن اوضاع امنیتی بین اسرائیل و گروه‌های فلسطینی در نوار غزه شدند چرا که اجرای مذاکرات در وضعیت حساس امنیتی می‌تواند به معنای تسلیم شدن در برابر دیکته‌های حماس تلقی شود.

آن‌ها همچنین گفتند که سناریو خطرناک این است که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین کنار برود و در آن صورت نزاع بر سر جانشینی وی رخ خواهد داد و احتمال مذاکره با اسرائیل تا حد زیادی ضعیف خواهد شد.

وبگاه اسرائیلی «واللا» نیز گزارش داد که شماری از افسران و نظامیان گردان وابسته به تیپ «گفعاتی» که در تجاوزات علیه غزه در سال ۲۰۱۴ مشارکت داشتند، چند هفته پیش با یکدیگر دیدار کرد و از کابینه و ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل عدم اجرای تبادل اسرا انتقاد کردند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار