در تلاش برای تبادل اسرا در غزه؛

رئیس دستگاه اطلاعات مصر به تل‌آویو می‌رود

رئیس دستگاه اطلاعات مصر از تلاش‌های این کشور برای حصول توافق بلند مدت بین رژیم صهیونیستی و گروه‌های فلسطینی در غزه خبر داد.
کد خبر: ۴۸۷۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰ - 04November 2021

رئیس دستگاه اطلاعات مصر به تل‌آویو می‌رودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر گفت که بزودی برای دیدار با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و دیگر مقامات این رژیم به تل‌آویو سفر می‌کند.

کامل در حاشیه نشست تغییرات آب و هوایی در گلاسکو اسکاتلند گفت که قاهره شبانه روز برای حصول توافق آتش‌بس بلند مدت بین اسرائیل و غزه و تبادل اسرا با حماس تلاش می‌کند.

وی افزود که از دیدگاه مصر هر گونه معامله بین حماس و رژیم صهیونیستی باید با آزادی همه اسرای فلسطینی سالخورده، زنان و دختران فلسطینی از زندان‌های اسرائیل آغاز شود همچنانکه حماس نیز باید اجساد دو نظامی اسرائیلی را تحویل دهد و دو اسیر اسرائیلی را آزاد کند.

بر اساس آمار کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطینی، چهار هزار و ۸۵۰ فلسطینی از جمله ۲۲۵ کودک و ۴۱ زن در اسارت رژیم صهیونیستی به سر می‌برند که ۵۴۰ نفر از آن‌ها تحت بازداشت اداری هستند. از سوی دیگر، جنبش حماس از زمان جنگ تابستان ۲۰۱۴، چهار اسرائیلی را در اسارت خود گرفته است که دو نفر از آن‌ها نظامی هستند که در این جنگ مشارکت داشتند و دو نفر دیگر نیز به صورت غیرقانونی وارد غزه شده بودند.

طبق گزارش وبگاه «الخلیج الجدید»، رئیس دستگاه اطلاعات مصر همچنین گفت که بزودی برای دیدار با «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به تل‌آویو می‌رود.

وی افزود که دیدار بنت با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر در اواسط سپتامبر گذشته در شرم الشیخ خوب بود و بنت با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق اسرائیل تفاوت زیادی دارد.

کامل تصریح کرد که با وجود اینکه کابینه کنونی اسرائیل از چند حزب دارای دیدگاه‌های متفاوت تشکیل شده است اما مصری‌ها امیدوار هستند که با این کابینه بتوانند تعامل موثری داشته باشند.

وی اشاره کرد که قاهره هر روز با مقامات اسرائیلی و فلسطینی درباره مسائل متعدد از جمله توافق آتش‌بس احتمالی طولانی مدت در غزه گفت‌وگو می‌کند.

رئیس دستگاه اطلاعات مصر همچنین تأکید کرد که قاهره خواهان آن است که کابینه جدید اسرائیل و رهبران فلسطینی در رام‌الله گفت‌وگوهای سیاسی جدی را آغاز کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار