رام‌الله:

حماس بخش اصلی نقشه سیاسی فلسطین است

وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان تصمیم دولت انگلیس مبنی بر درج نام حماس در فهرست گروه‌های تروریستی را محکوم و تأکید کرد که نادیده گرفتن این جنبش غیرممکن است.
کد خبر: ۴۹۰۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱ - 20November 2021

حماس بخش اصلی نقشه سیاسی فلسطین است

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، دولت تشکیلات خودگردان فلسطین تصمیم دولت انگلیس در درج نام حماس در فهرست گروه‌های تروریستی را محکوم کرد.

«احمد الدیک» مشاور امور سیاسی وزیر خارجه دولت تشکیلات خودگردان فلسطین در گفت‌وگو با المیادین اظهار داشت: حماس بخش اساسی از عناصر تشکیل دهنده نقشه سیاسی فلسطین است که نادیده گرفتن این جنبش و گذشتن از آن غیرممکن است.

الدیک افزود: ما فقط با اسرائیل روبه‌رو نیستیم، بلکه همچنین با کشور‌هایی که دارای نفوذ هستند، نیز مواجهیم و این امر مستلزم یکپارچگی تلاش‌های ما برای آزادسازی سرزمین فلسطین است.

وزارت خارجه دولت تشکیلات خودگردان فلسطین نیز می‌گوید تصمیم بریتانیا در درج نام حماس در فهرست گروه‌های تروریستی تعرض به مردم فلسطین است که بر اساس اعلامیه بالفور در معرض فجیع‌ترین اشغالگری و بی‌عدالتی تاریخی قرار دارند.

در این بیانیه آمده است: لندن با این تصمیم موانعی را بر سر راه دستیابی به صلح، تلاش‌های آتش‌بس و بازسازی غزه قرار داد.

وزارت امور خارجه دولت تشکیلات خودگردان بر لزوم توقف سیاست یک بام و دوهوای و لندن و انصراف فوری آن از این تصمیم تأکید کرد و توضیح داد: ما با مقامات ذی‌ربط پیامد‌های این تصمیم را بر روابط دوجانبه فلسطین و انگلیس بررسی خواهیم کرد.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار