الاخبار منتشر کرد؛

آخرین تحولات پرونده تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی

روزنامه الاخبار لبنان در گزارشی به آخرین تحولات مربوط به پرونده تبادل اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی پرداخت.
کد خبر: ۵۶۱۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱ - 17December 2022

آخرین تحولات پرونده تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی با اشاره رونمایی گردان‌های قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس از اسلحه «هدار گولدن» افسر صهیونیست اسیر در غزه، به نقل از یک منبع مصری عنوان کرد که جنبش حماس هنوز مذاکرات در این زمینه را متوقف نکرده و تماس‌ها با مصر برای امضای یک قرارداد مبادله اسرای مهم را حفظ کرده است.

منبع مذکور اشاره کرد که مصری‌ها و دیگر طرف‌های میانجی همچنان به تلاش‌های خود برای پیشبرد این پرونده ادامه می‌دهند و می‌دانند که مشکل از کابینه‌های رژیم صهیونیستی است و نه از سوی مقاومت.

به نوشته این روزنامه، تحرکات جدید صرفاً شامل غزه نمی‌شود، بلکه جبهه‌های دیگری را نیز شامل می‌شود تا در نهایت رژیم صهیونیستی وادار به امتیازدهی و امضای قرارداد مبادله اسرا شود.

الاخبار عنوان کرد که حماس اصرار دارد که در زمان مناسب امتیازات لازم را از رژیم صهیونیستی در قبال آزادی ۴ نظامی اسیر خود در غزه بگیرد.

در همین راستا، یک رهبر حماس گفته که این جنبش تحت هیچ شرایطی از شروط خود کوتاه نخواهد آمد.

وی عنوان کرد که رژیم صهیونیستی هر چقدر هم این پرونده را به تاخیر بیندازد، باز نمی‌تواند مانع از اصرار حماس بر خواسته‌های خود شود.

این رهبر حماس خطاب به خانواده هدار گولدن افسر صهیونیست اسیر در غزه نیز گفت که آن‌ها باید بدانند تنها راه بازگشت فرزندشان امضای قرارداد تبادل اسرا با مقاومت است و درخواست از دولت برای انجام اقدامات نظامی علیه غزه هیچ نفعی به حال آن‌ها نخواهد داشت.

یحیی السنوار از رهبران حماس اخیراً در جریان مراسم سی و پنجمین سالگرد تاسیس این جنبش، به صهیونیست‌ها درباره آزادی اسرای فلسطینی مهلت داد و تاکید کرد در صورت بی توجهی رژیم صهیونیستی به این اولتیماتوم، حماس خود وارد روند آزادی اسرای فلسطینی می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار