فرمانده سپاه استان البرز:

مهم‌ترین دستاورد جنگ تحمیلی، جاری شدن خوی مقاومت در جامعه بود

سردار «حیدرنیا» مهم‌ترین دستاورد جنگ ایران و عراق را ساری و جاری شدن خوی مقاومت و روح استکبارستیزی در جامعه دانست و گفت: هشت سال دفاع مقدس به ما نشان داد که باید در جامعه و دنیای کنونی قوی باشیم.
کد خبر: ۴۸۱۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۹ - 02October 2021

مهم‌ترین دستاورد جنگ تحمیلی، جاری شدن خوی مقاومت در جامعه بودسردار «علیرضا حیدرنیا» فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در کرج اظهار داشت: لشکر همیشه سرافراز 10 حضرت سیدالشهدا (ع) یکی از لشکرهای خط‌شکن و پیروزمند در طول هشت سال دفاع مقدس بود.

وی مطرح کرد: خاطره دلاورمردی‌های فرماندهان پیروز این لشکر و همه رزمندگان و شهدای عزیز در عملیات‌های مختلف به‌ویژه عملیات‌های خط‌شکنی هیچ‌گاه از ذهن مردم ایران پاک نخواهد شد.

سردار حیدرنیا عنوان کرد: فرماندهانی همچون شهیدان رستگار و کلهر و شهدای زنده‌ای مانند حاج علی فضلی از افتخارات این لشکر بزرگ هستند. ما هم افتخار می‌کنیم که لشکر همیشه پیروز 10 حضرت سیدالشهدا (ع) در استان البرز قرار دارد.

فرمانده سپاه استان البرز بیان داشت: بی‌شک یاد و خاطره این شهدا و دلاورمردی‌های آن‌ها در طول هشت سال دفاع مقدس هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود. تاریخ دوران دفاع مقدس گنجینه‌ای ارزشمند است که هرچه از آن بهره ببریم، باز هم به مقدار کافی استفاده نکرده‌ایم.

وی مطرح کرد: اگر رشادت‌ها و دلاورمردی‌های رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس به یک فرهنگ غنی تبدیل و در جامعه جاری و ساری شود، مشکلات کشور مرتفع خواهد شد زیرا در هر مقطعی که به فرهنگ غنی دفاع مقدس تأسی کردیم، به پیروزی رسیدیم.   

سردار حیدرنیا گفت: فرهنگ دفاع مقدس در بین نسل‌های بعدی انقلاب نیز جاری و ساری شد و از میان آنان رزمندگانی بیرون آمدند که برای دفاع از حریم و حرم آل الله رشادت‌های بسیاری آفریدند و به تأسی از سید شهدای مقاومت، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی شجره خبیثه ملعونه داعش را برای همیشه از روی زمین حذف کردند.

وی مهم‌ترین دستاورد جنگ ایران و عراق را ساری و جاری شدن خوی مقاومت و روح استکبارستیزی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: هشت سال دفاع مقدس به ما نشان داد که باید در جامعه و دنیای کنونی قوی باشیم زیرا اگر دولت، جامعه و مردمی ضعیف باشند یا باید تسلیم شوند و یا محکوم به فنا هستند.

فرمانده سپاه استان البرز تصریح کرد: اقتدار و بزرگی ایران عزیز اسلامی در جامعه، منطقه و کل دنیا حاصل تأسی از مقاومت جانانه‌ای است که همه مردم و فرزندان عزیز این مرزوبوم در طول هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی از خود نشان دادند.

به گفته سردار حیدرنیا، رمز پیروزی رزمندگان تأسی از حماسه عاشورا بود. آن‌ها به تأسی از قیام سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) جانانه و با ایثار تمام وارد عرصه شدند و جنگیدند. یقیناً رهبری داهیانه امام خمینی (ره) نیز در هدایت جنگ و رزمندگان فراموش‌نشدنی است.

وی با اشاره به اینکه میزان ایثار و شهادت و روحیه انقلابی نسل جوان کمتر از نسل اول انقلاب نیست، افزود: زمانی که شرایط دفاع از کیان اسلام و انقلاب و حریم و حرم آل الله ایجاد شد، همین نسل جوانی که جنگ را ندیده بودند، وارد صحنه شدند و دلاورمردی‌های بسیاری را آفریدند. قطعاً جوانان ما و نسل جدید باید از گنجینه هشت سال دفاع مقدس به‌خوبی بهره ببرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها