وصیت‌نامه شهید «سید محمد علوی»؛

زندگی خودتان را با زندگی و خط ولایت فقیه مطابقت دهید

در فرازی از وصیت‌نامه شهید «سید محمد علوی» آمده است: زندگی خودتان را با زندگی و خط ولایت فقیه و ائمه اطهار مطابقت دهید.
کد خبر: ۴۸۱۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۵ - 02October 2021

زندگی خودتان را با زندگی و خط ولایت فقیه مطابقت نمائیدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، دفاع مقدس گنجینه‌ای ماندگار از حضور عارفانه انسان‌های برگزیده خداست که شهادت‌طلبی، ایثارگری، گذشت، شجاعت، رشادت، مردانگی و جوانمردی را می‌توان از جمله خصوصیات بارز شخصیتی و اخلاقی‌شان نام برد.

همانان که جان برکف برای دفاع از دین و ناموس، ارزش‌ها و آرمان‌های این نظام دل به جاده زدند و در کربلای ایران حماسه‌های بی‌بدیل خلق کردند و بر دشمن بعثی پیروز شدند. شهیدانی که هر کدام‌شان نمونه و الگوی ایستادگی و مقاومت هستند.

«سید محمد علوی» یکی از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید استان مازندران و اهل شهرستان «نور» است که در ادامه زندگی‌نامه و وصیت‌نامه این شهید را از نظر می‌گذرانیم.

زندگی‌نامه شهید

«سید محمد علوی» در دی ماه ۱۳۳۰ در بخش رویان از شهرستان نور از خانواده سادات علوی دیده به جهان گشود.

از آنجائیکه او عاشق اسلام بود در همان کودکی فرائض مذهبی اش را به دقت به جای می‌آورد، دوران تحصیلات خود را تا دوره ابتدایی در دبستان مولوی به پایان رسانید. برخورد و رفتار او در دوران تحصیلی ساده و مظلوم و از خانواده‌ای کشاورز و زحمتکش بود و فقر و تنگدستی روحیه صبر و استواری در مقابل مصائب را در او پروراند.

پس از پایان بردن تحصیلات تا دوره ابتدایی به کار کشاورز پرداخت و پس از مدتی مشغول خواربار فروشی تبدیل به کسبه در بازار شده و در این مدت علاقه زیادی به فعالیت شعائر مذهبی داشت تصمیم گرفت با علمای دین بیشتر در ارتباط باشد؛ لذا با مشورت و رفت و آمد به تهران و قم تصمیم گرفت یکی از نشریات اسلامی را دائر نماید؛ لذا نمایندگی مجله مکتب اسلام که تنها نشریات آن زمان در مسیر آگاهی مسلمانان و افشای جنایتکارانه استکبار اسرائیل و اربابان او علیه مظلومین و مستضعفین مخصوص فلسطین و سیاهان آزاده از طرف حوزه علمیه قم پخش و توزیع می‌گشت به دست آورد.

در خصوص همین زمان در سال ۱۳۵۰ وارد هیئت چهارده معصوم شد و در جلسات این هیئت برای پیشبرد اهداف عالیه اسلامی فعالیت می‌نمود. سید محمد عاشق امام بود پس از تبعید امام خمینی (ره) همچنان به پخش اعلامیه و نوار‌های امام در رویان مشغول بود و با چند تن از بازریان آن زمان در تهران در ارتباط بود پوستر و عکس و توضیح المسائل حضرت امام را می‌آورد و توزیع می‌نمود.

پس از ورود امام به ایران و تشکیل نهاد‌های انقلابی به خصوص سپاه پاسداران به فرمان امام (ره) تشکیل گردید. در تاریخ ۱۲ مهر ۱۳۵۷ وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نور شد، پس از یک دوره کامل آموزشی نظامی مربی آموزش نیروی بسیج گشت. شهید سید محمد به منظور حراست از انقلاب اسلامی در درگیری‌های گنبد شرکت نمود و با منافقین و کفار داخلی به جهاد پرداخت و مدتی در آنجا مشغول بود. شهید بزرگوار در مین‌گذاری و خنثی کردن تخصص داشت و به عنوان مسئول گروه در جلوی دسته کلیه مین‌ها و تله‌های انفجاری را خنثی نمود و به گفته برادران لای درب‌های ورودی و خروجی تله گذاری شده بود منافقین هم متواری گشته و فرار نمودند.

شهید علوی، چون پیرو خط ولایت فقیه بود سرانجام در تاریخ ۲۲ مهر ۱۳۶۰ برای آخرین بار عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد و دوره سه ماهه ماموریتش را به پایان رسانیده و از آنجائی‌که عاشق اسلام و امام بود علاقه داشت تا پایان جنگ در جبهه بماند، اما سرانجام در سه‌شنبه خونین مورخ ۱۱ اسفد ۱۳۶۰ در جبهه شوش در حین شناسایی منطقه بر اثر انفجار مین به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

فرازی از وصیت‌نامه شهید

«خدایا بین ما و خاندان رسالت عصمت و طهارت جدائی نینداز. خانواده فرزندان ما را دوست آن خانواده قرار بده. خدایا ما را بیامرز پدر و مادر و نیاکان فرزندان ما را بیامرز. خدایا واقفی که آنچه در بردارم و آنچه که دینم و مکتبم و اسلام عزیز به من حکم می‌کند وظیفه خود می‌دانم را ذکر می‌نمایم.

ان‌شاء الله بازماندگانم ادامه دهند و راه انبیاء ائمه و شهدا و علما و فقه‌های دین باشند و از خط امام خارج نشوند؛ و چند مسئله را که باید ذکر کنم در این ورقه دین به چند بند خلاصه می‌کنم. اگر سعادت داشتم و شهادت قسمت من شد جنازه ام را در علمده قبرستان عمومی نزدیک‌ها به مکتب خانه پهلوی قبر دخترم سید رقیه دفن کنید. یعنی همان جا که طفل هارا دفن می‌کنند. قبرم را ساده فقط بالای سرش را مانند بهشت زهرا جای عکس و ... و بالای آن یک علم قرمز لا اله الله نوشته باشد همان طوری که مامان و سید زبیده در بهشت زهرا دیدند. (مانند قبر دکتر چمران)

منافقین و مشرکین حق ندارند در خانه‌مان بیایند. اگر چه بستگان و فامیل‌های خودمان باشند حق ندارند قدم به حیاط مان بگذارند. خط امام و ولایت فقیه که خط انبیا و ائمه است را حفظ نموده و پیروی بنمائید قرآن را از هر کتابی بیشتر بخوانید و نتیجه بگیرید. اگر می‌خواهید جشن یا جلسات داشته باشید فعالیت کنید با مسلمین (بیچاره‌ها) هم سفره هم جلسه شوید که مشروع و خدائی باشد.

در کارهایتان فقط از خداوند متعال کمک بگیرید و از او یاری بجوئید. در عبادت و سیاست و نظامی در حکومت اسلامی همکاری کنید. ضابطه را فدای رابطه نکنید و مقررات و ضوابط اسلام را فدای رابطه نکنید پشتیبان مستضعفین قرآن باشید. بیاد ۱۲ امام و رهبر شیعه باشید و زندگی خودتان را با زندگی و خط ولایت فقیه و ائمه اطهار مطابقت نمائید.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار