فردا دوشنبه؛

مراسم گرامیداشت امیر خلبان منوچهر محققی برگزار می‌شود

مراسم گرامیداشت زنده‌یاد امیر خلبان منوچهر محققی فردا دوشنبه ۱۲ مهر در فضای مجازی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۸۱۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶ - 03October 2021

مراسم گرامیداشت امیر خلبان منوچهر محققی برگزار می‌شودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، مراسم ختم و یادبود امیرخلبان، زنده‌یاد منوچهر محققی که روز جمعه ۹ مهر بر اثر خونریزی مغزی ناشی از عوارض پروازهای جنگی به دوستان شهیدش پیوست، فردا دوشنبه ۱۲ مهر در فضای مجازی برگزار می‌شود.

شهید امیر سرتیپ دوم خلبان، منوچهر محققی متولد ۱۳۲۲ در شهر تبریز و خلبان هواپیمای فانتوم F۴ بود که در سال‌های دفاع مقدس، حماسه‌های مختلف و محیرالعقولی را در جبهه دفاع ایران رقم زد. او در سال ۱۳۵۹ در یک مأموریت برون‌مرزی در منطقه بصره مورد اصابت پدافند هوایی دشمن بعثی قرار گرفت و به درجه جانبازی نائل شد.

وی یکی از بزرگمردان دوران جنگ هشت ساله و نابغه پرواز با «فانتوم» است. این خلبان پیشکسوت نیروی هوایی ایران، رکورددار پرواز رزمی برون‌مرزی با هواپیمای فانتوم محسوب می‌شود و با بیش از ۳ هزار ساعت پرواز، دارای رکورد ۱۸۲ سورتی ماموریت برون‌مرزی (Special Mission) است. میزان ساعت پرواز او یکی از رکوردها بین خلبانان ایران و خاورمیانه است.

مراسم گرامیداشت این‌خلبان در فضای مجازی فردا دوشنبه ۱۲ مهر از ساعت ۲۰ تا ۲۱ در پایگاه اینترنتی https://hejrantarhim.com/mohagheghi و اینستاگرام Https://instagram.com/hejrantarhim و در صورت بروز اشکال، در پیوند کمکی http://aparat.com/hejrantarhim/live برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 351

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار