رئیس دیوان محاسبات کشور:

وزارت خارجه روادید را با کشور‌های طرف تجاری لغو کند

بذرپاش در نامه‌ای به وزیر خارجه خواستار لغو روادید با کشور‌های طرف تجاری، تنظیم توافقات صدور روادید تجاری بلندمدت و پرتردد برای تسهیل مسیر تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران شد.
کد خبر: ۴۸۲۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲ - 04October 2021

وزارت خارجه روادید را با کشور‌های طرف تجاری لغو کندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، مهرداد بذرپاش رئیس دیوان محاسبات کشور در نامه‌ای به حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه با اشاره به ظرفیت‌های روابط خارجی و نمایندگی‌های سیاسی کشور در خارج جهت تحقق اهداف مرتبط با تولید، بر حمایت این وزارتخانه از تولیدکنندگان داخلی و سرمایه‌گذاران خارجی و ایرانیان خارج از کشور، تاکید کرد.

بذرپاش لغو روادید با کشور‌های طرف تجاری، تنظیم توافقات صدور روادید تجاری بلندمدت و پرتردد را از جمله مواردی دانست که مسیر را برای تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران تسهیل می‌کند.

وی در این نامه از حسین امیرعبداللهیان درخواست کرده پروژه‌های توسعه پیوند‌های راهبردی و گسترش همکاری و مشارکت با کشورها، تنوع‌بخشی پیوند‌های اقتصادی با کشور‌ها به ویژه با کشور‌های منطقه، استفاده از ابزار دیپلماسی در جهت حمایت از هدف‌های اقتصادی، استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای، رصد برنامه‌های تحریم و افزایش هزینه برای دشمن، مدیریت مخاطرات اقتصادی از طریق تهیه طرح‌های واکنش هوشمند، فعال، سریع و به هنگام در برابر مخاطرات و اختلال‌های داخلی و خارجی را به صورت ویژه مورد پیگیری قرار دهد.

بذرپاش در این نامه یادآور شده است مبنای رسیدگی دیوان محاسبات در حوزه‌های مالی و رعایت و عملکرد، مفاد مذکور و اجرای قوانین و اسناد بالادستی، ارتقای شفافیت، مبارزه با فساد و حذف قوانین مزاحم خواهد بود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها