به گزارش گروه سایر رسانههای دفاعپرس، «اسماعیل بحریزاده» مشاور وزیر آموزش و پرورش و قائم مقام وزیر در سازمان دانش آموزی کشور در گفتوگویی در مورد مأموریت اصلی سازمان دانش آموزی، اظهار داشت: سازمان دانش آموزی مأموریتش زمینهسازی برای تربیت اسلامی دانش آموزان در ابعاد فردی و اجتماعی است.
وی ادامه داد: در دو سال اخیر که شرایط خاص ناشی از شیوع بیماری در کشور و البته در همه دنیا حاکم بود حوزه فعالیتهای پرورشی و فرهنگی در آموزش و پرورش تعطیل نبوده است و همینطور سازمان دانش آموزی بیکار نبوده است و همه فعالیتهای که دانش آموزان باید گروهی و حضوری انجام میدادند را در بستر فضای مجازی و شبکه شاد طراحی انجام داده به همین خاطر ما هزاران گروه تربیتی و صدها کانال در شبکه شاد داشتیم که دانش آموزان در آنها عضو و با هدایت مربیان خود در فضایی سالم و در محیط خانه و یا حتی با رعایت شیوهنامهها در فضای باز انجام میدادند.
بحریزاده گفت: همچنین در موارد متعددی برای اینکه در فرآیند کار اشکالات و ایرادات دانش آموزان مشخص شود فیلم انجام فعالیت دانش آموزان اخذ و در شبکههای مختص دانش آموزی منتشر میشده است.
بحریزاده در مورد فعالیتهای سازمان دانش آموزی در سال تحصیلی جدید با توجه بهاحتمال حضوری شدن آموزش گفت:ما برای پسا کرونا برنامههای فوقالعاده ویژه را طراحی کردیم که باتوجه به تکمیل واکسیناسیون فرهنگیان و انجام واکسیناسیون دانش آموزان در حال برنامهریزی هستیم، با حکمفرمایی شرایط مساعد انجام فعالیتها گروهی در این سازمان آغاز خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در دوران کرونا نیز فعالیتهای گروهی با ایجاد محدودیتهایی در برخی از اردوگاهها با فضای باز و رعایت شیوهنامهها انجام میگرفته است گفت:با انجام واکسیناسیون و بهبود شرایط میتوانیم با جمعیت بیشتری به انجام فعالیتها در حوزه ایجاد و تقویت هویتی ایرانی اسلامی و انقلابی دانش آموزان و آموزش مهارتهای زندگی به آنها بپردازیم.
یکی از مهمترین فعالیتهایی که در سازمان دانش آموزی انجام شده است بحث باز مهندسی فعالیتهای تشکیلات دانش آموزی پیشتازان است که در اینجا بر اساس اهداف دورههای تحصیلی منبعث از سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب و سیاستهای تحولی ابلاغی مقام رهبری تمامی اصول و فرایندهای اجرایی تشکیلات دانش آموزی پیشتازان مخصوصاً علایم، نمادها و نشانهای هویت ساز آن مورد بازنگری و بازتولید قرار گرفته است.
بحریزاده با اشاره به این نکته که در حال حاضر ۵۴ پویش در سازمان دانش آموزی در حال انجام است گفت:هر یک از این پویشها زمینه برای نقش آفرینی دانش آموزان است و به طور کلی اساس کار سازمان دانش آموزی نقش آفرینی ویژه دانش آموزان است.
وی در پاسخ به این سؤال که اسوه سازی از قهرمانان کشوری به چه میزان در روحیه و الگوسازی و قهرمانپروری در نزد دانش آموزان اثر دارد گفت: دانش آموزان در سنین پایین ذاتاً دنبال قهرمانانی هستند که از آنها الگو بسازند و برخی از شخصیتهای غیرواقعی خارجی را الگوی خویش قرار میدهند، اگر ما نتوانیم قهرمانان اصلی و اصیل و واقعی خودمان را معرفی کنیم به شکل ذاتی به سمت دیگر الگوها که ممکن است خیلی هم الگوی مناسبی نباشند کشیده شوند.
منبع: میزان
انتهای پیام/ ۹۱۱