سلطه صهیونیسم بر سیستم آموزشی آمریکا

فشار‌ها برای حذف «برودریک» از تدریس تاریخ پس از انتشار پست‌هایی از او در توئیتر شدت گرفته که او در این مطالب و پست‌ها نظرات انتقادی را علیه رژیم صهیونیستی و رهبران اسرائیلی اعلام می‌کرد و در عمده این مطالب رفتار صهیونیست‌ها با فلسطینی را مورد انتقاد قرار می‌داد.
کد خبر: ۴۸۲۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۲ - 07October 2021

سلطه صهیونیسم بر سیستم آموزشی آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از پایگاه تحلیلی الوقت، منابع خبری گزارش دادند که دیپلمات‌های صهیونیستی در تلاش برای محدود کردن یک دانشجوی تحصیلات تکمیلی منتقد تل‌آویو در مقطع دکتری در آمریکا هستند.

گفته شده تلاش لابی صهیونیستی علیه این محقق دانشگاهی در آمریکا با طرح اتهام مقابله با یهودی ستیزی دنبال می‌شود.

در این ارتباط گفته شده که مقامات کنسولگری اسرائیل جلسات متعددی را با رئیس دانشگاه کارولینای شمالی تشکیل داده‌اند تا یکی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی در گروه تاریخ را با نام «کایلی برودریک»، از تدریس دروس مرتبط با تاریخ از جمله درس «تنش اسرائیل-فلسطین» حذف کنند.

خبر برگزاری جلسه حذف دانشجوی تحصیلات تکمیلی مذکور از تدریس دروس مرتبط با فلسطین توسط دیگر استادان این دانشگاه اعلام شده است.

فشار‌ها برای حذف «برودریک» از تدریس تاریخ پس از انتشار پست‌هایی از او در توئیتر شدت گرفته که او در این مطالب و پست‌ها نظرات انتقادی را علیه رژیم صهیونیستی و رهبران اسرائیلی اعلام می‌کرد و در عمده این مطالب رفتار صهیونیست‌ها با فلسطینی را مورد انتقاد قرار می‌داد.

حتی برخی اساتید دانشگاه کارولینای شمالی گفته‌اند که نه‌تنها دیپلمات‌های اسرائیلی، بلکه یکی از نمایندگان کنگره آمریکا نیز برای ممنوعیت تدریس تاریخ مرتبط با فلسطین توسط برودریک به عنوان دانشجوی دکتری در حال تلاش هستند.

این دانشجوی دکتری در دانشگاه کارولینای شمالی در واکنش به فشار‌ها برای محدود کردن برنامه درسی اش گفته که تسلیم این فشار‌ها نخواهد شد و برنامه خود برای بیان حقایق تاریخی در کلاس‌های درس را ادامه خواهد داد.

یهودی ستیزی، بهانه سرکوب آزادی بیان

طی سال‌های گذشته در بسیاری از کشور‌های غربی قوانینی را تصویب کرده‌اند که امکان نقد مسائل تاریخی مرتبط با رژیم صهیونیستی را به شدت محدود می‌کند. عمده قوانین تصویب شده در جوامع غربی برای محدود کردن آزادی بیان و جلوگیری از نقد هلوکاست به بهانه مقابله با یهودی ستیزی دنبال شده است.

حتی چند سال پیش نمایندگان مجمع ملی فرانسه طرحی را به تصویب رساندند که بر اساس آن هرگونه اقدامات ضدصهیونیستی معادل با یهودی‌ستیزی خواهد بود. مجلس ملی فرانسه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این قانون تصویب شده و از این به بعد صهیونیسم‌ستیزی معادل یهودی‌ستیزی خواهد بود. در این طرح، تعریف صهیونیسم ستیزی بر اساس تعریف «اتحاد بین‌المللی یادبود هولوکاست» در نظر گرفته شده است.

قوانین مشابهی نیز به بهانه مقابله با یهودی ستیزی در کشور‌های اروپایی و برخی ایالت‌های آمریکا تصویب شده که هر کدام در جای خود نقد و انتقاد از رژیم صهیونیستی را به شدت محدود می‌کنند و تلاش برای ممانعت از تدریس یک دانشجوی دکتری در دروس مرتبط با مناقشه فلسطین در دانشگاه کارولینای شمالی آمریکا نیز حال به بهانه وجود قوانین مبارزه با یهودی ستیزی دنبال می‌شود.

تلاش و لابی گری صهیونیست‌ها

به‌طور کلی قوانینی که در کشور‌های غربی و آمریکا برای جلوگیری از نقد رژیم صهیونیستی تصویب و دنبال می‌شود، با فشار لابی‌ها و گروه‌های نفوذ اسرائیلی در این کشور‌ها پیگیری می‌شود.

در حال حاضر در ۱۶ کشور اروپایی انکار هولوکاست ممنوع است و جرم تلقی می‌شود. انکار هولوکاست در ایالات متحده آمریکا ممنوع نیست. به این دلیل که متمم اول قانون اساسی ایالات متحده آمریکا هرگونه ممنوعیت باور‌های دینی و محدودیت آزادی بیان را منع کرده است. با وجود این، در سال ۱۹۸۱، دادگاهی در کالیفرنیا در جریان پرونده‌ی شکایت یک فرد صهیونیست از یک گروه اعلام کرد که قتل‌عام یهودیان در جریان جنگ جهانی دوم  واقعیتی غیرقابل انکار است. همین رای دادگاه باعث شد تا «مارک زاکربرگ»، بنیانگذار فیسبوک نیز این رای را بهانه قرار دهد و اعلام کند که از این پس فیسبوک اظهارات و مطالبی را که در انکار هولوکاست باشد، حذف خواهد شد.

با این حال لابی صهیونیستی در آمریکا تلاش بسیاری دارد تا ممنوعیت نقد هلوکاست تبدیل به یک قانون شود. چند سال پیش نیز، مرگ یک نگهبان امنیتی موزه هلوکاست آمریکا طی حمله شخصی که وی را منکر هلوکاست نامیدند، موجب شد تا برخی گروه‌ها با دست‌آویز قرار دادن این حادثه بکوشند تا همانند اغلب کشور‌های اروپایی، در آمریکا نیز قانونی را برای جلوگیری از نفی هلوکاست وضع کنند، هرچند این تلاش تاکنون چندان نتیجه بخش نبوده است.

فراتر از آمریکا در اروپا و بویژه ایتالیا نیز، تلاش لابی صهیونیستی بسیار زیاد است. چند سال پیش نیز پس از آنکه «پروفسور کلاودیو موفا»، استاد دانشکده علوم سیاسی دانشگاه رم موضوع هولوکاست را رد کرد و آن را  ساختگی خواند مقامات ایتالیایی با فشار شدید لابی صهیونیستی اخراج موفا را در اولویت فوری دستور کار خود قرار دادند.

براین اساس مداخلات و فشار‌های لابی صهیونیستی همواره در آمریکا و اروپا ادامه دارد. اگرچه این روز‌ها با محدودکردن یک دانشجوی دکتری در دانشگاه کارولینای شمالی آمریکا، مداخلات صهیونیست‌ها فراتر از لابی گری و گروه‌های فشار رفته و این بار دیپلمات‌های رژیم صهیونیستی به صورت مستقیم خواستار فشار بر یک منتقد دانشگاهی اسرائیل شده اند. اقدامی که نشان می‌دهد که مداخلات تل آویو در ریزترین و جزئی‌ترین مسائل داخلی آمریکا حال بسیار رسمی‌تر و این بار از سوی کنسلوگری هایش در آمریکا صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها