آمادگی وزرای خارجه ایران و روسیه برای ارتقای هر چه بیشتر مناسبات فیمابین

وزرای خارجه ایران و روسیه ضمن دیداری دوجانبه در مسکو، آمادگی خود را برای ارتقای هر چه بیشتر مناسبات فیمابین اعلام و درباره اوضاع منطقه بحث و تبادل نظر کردند.
کد خبر: ۴۸۲۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵ - 06October 2021

آمادگی وزرای خارجه ایران و روسیه برای ارتقای هر چه بیشتر مناسبات فیمابینبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به دعوت رسمی سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه به مسکو سفر کرده است، صبح امروز (چهارشنبه) در تالار وزارت امور خارجه روسیه با همتای روس خود دیدار و پیرامون موضوعات مورد علاقه دو کشور در سطوح دوجانبه، منطقه‌ای و ببن المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

در این دیدار طرفین ضمن تشریح آخرین وضعیت روابط دوجانبه، بر گسترش همه جانبه همکاری‌ها و تعاملات دو کشور در تمامی عرصه‌ها تاکید و آمادگی خود را جهت ارتقای هر چه بیشتر مناسبات فیمابین اعلام کردند.

زمینه سازی و اعلام آمادگی جهت برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی، تقویت تعاملات در حوزه تجاری و اقتصادی، انرژی، بسترسازی جهت ارتقای همکاری‌های فرهنگی، موضوعات کنسولی و همکاری در زمینه مقابله با بیماری کرونا از دیگر موارد طرح شده در این ملاقات بود.

امیرعبداللهیان ضمن تشکر از حمایت روسیه از عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای، بر ضرورت تقویت همکاری‌ها در موضوعات منطقه‌ای و بین المللی تاکید کرد.

لاوروف نیز با اشاره به سفر اخیر خود به تهران و امضای موافقتنامه تاسیس مراکز فرهنگی دو کشور خواستار اجرایی شدن سند مذکور شد.

بررسی آخرین وضعیت افغانستان، تحولات قفقاز، اوضاع یمن، برجام، رژیم حقوقی دریای خزر و دیگر موضوعات منطقه‌ای و بین المللی از دیگر نکات مورد رایزنی و تبادل نظر وزرای امور خارجه در این ملاقات بود.

این نخستین سفر امیرعبداللهیان به مسکو بعد از تصدی این سمت بود.

وزرای خارجه بعد از این دیدار در نشست خبری مشترک حضور یافتند و به سؤالات خبرنگاران پاسخ دادند.

وزیر امور خارجه ایران در این نشست خبری با بیان این‌که منطقه تحمل زیاده‌خواهی‌های جدید را ندارد، تصریح کرد: در تامین امنیت منطقه و امنیت خود با هیچ کسی تعارف نداریم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار