امام جمعه انار تشریح کرد؛

توجه به مکارم اخلاقی از ویژگی‌های مهم امام رضا (ع) بود

«منتظری» گفت: امام هشتم (ع) از نظر اخلاقی بسیار عالی و ممتاز بودند ایشان به اندازه‌ای خوش اخلاق و خوش برخورد بودند که آحاد مردم را به خود جذب می‌کردند.
کد خبر: ۴۸۲۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۸ - 06October 2021

سیره عملی امام رضا علیه السلام چگونه بود؟

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، حجت الاسلام «حسن منتظری» امام جمعه شهرستان انار ضمن عرض تسلیت شهادت امام رضا (ع) در خصوص سیره عملی این امام همام گفت: امام هشتم (ع) از نظر اخلاقی بسیار عالی و ممتاز بودند و ایشان به اندازه‌ای خوش اخلاق و خوش برخورد بودند که آحاد مردم را به خود جذب می‌کردند.

امام جمعه شهرستان انار ادامه داد: یکی از بزرگان نقل می کند که امام رضا (ع) وقتی با کسی سخن می گفتند، تند صحبت نمی کردند و سخن دیگران را قطع نمی کردند و همواره کار دیگران را راه می انداختند و در این زمینه دریغ نمی کردند.

وی بیان کرد: امام رضا (ع) در نشست و برخاست احترام همنشین ها را داشتند و هرگز خنده ایشان قهقهه نبود و همواره تبسم می کردند و در روایات داریم که امام هشتم (ع) همیشه لباس های تمیز و پاکیزه می پوشیدند و اگر قرار بود ملاقات مردمی داشته باشند، لباس های خوبی می پوشیدند.

حجت الاسلام  منتظری با تأکید بر اینکه عبادت، تواضع و فروتنی امام رضا علی ابن موسی الرضا (ع) زبانزد خاص و عام بود، گفت: ایشان هر زمان که می خواستند دعایی را بیان کنند با ذکر صلوات شروع می کردند و این جزو سیره گفتاری امام هشتم (ع) بود؛ چرا که یکی از دعاهایی که قطعا مستجاب می شود صلوات بر محمد و آل محمد است.

امام جمعه شهرستان انار با اشاره به اینکه امام رضا (ع) بسیار اهل تلاوت قرآن بودند، تصریح کرد: روزانه ایشان چند جز قرآن با تدبر تلاوت می کردند و همچنین علی ابن موسی الرضا (ع) اهل سخاوت، صبر و مقاومت بودند و ایشان در طول دورانی که از مدینه به اجبار به خراسان آمدند، با وجود تمامی مشکلاتی که برای حضرت به وجود آمد اما صبر و مقاومت ایشان باعث موفقیت امام رضا (ع) شد.

وی ابراز کرد: امام رضا (ع) ارتباط ویژه ای با شیعیان داشتند؛ زمانی که ایشان از مدینه به سمت خراسان می آمدند به یکی از شهرهای مشهد رسیدند و متوجه شدند که از خانه ای صدای فریاد و گریه بلند است، پیاده می شوند و مشاهده می کنند که فردی از اهالی خانه از دنیا رفته است و ایشان دست به سر میت می گذارند و او را بشارت می کنند و برای او دعا می کنند.

حجت الاسلام  منتظری ادامه داد: یکی از یاران خطاب به امام رضا (ع) گفت که شما او را نمی شناسید؛ ایشان فرمودند تمامی اعمال شیعیان هر صبح و شام به ما عرضه می شود و ما شیعیان خود را می شناسیم. امام زمان (عج) نیز ما را می شناسد و ما اگر اهل طاعت و وظیفه باشیم قلب امام زمان (عج) شاد می شود و برخی از اشتباهاتی که انجام می دهیم موجب رنجش ایشان می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار