دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق:

امارات به دنبال دستکاری انتخابات عراق است

دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق به موضع گیری درباره محورهای مختلفی از جمله انتخابات پیش روی این کشور و تحرکات امارات برای دستکاری در نتایج آن به نفع طیف خاصی، پرداخت.
کد خبر: ۴۸۲۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۶ - 06October 2021

امارات به دنبال دستکاری انتخابات عراق استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، به نقل از المیادین، قیس الخزعلی دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق اعلام کرد: عراق کشوری دارای منابع و مواردی است که سبب می‌شود بتواند که ایفاکننده نقش بزرگ باشد. دوره‌ای که در آن تظاهرات بود بیانگر ماهیت اوضاع به ویژه پس از پیروزی بر داعش نبود.

وی افزود: عراق در پایان مرحله و آغاز مرحله پس از انتخابات قرار دارد. طیفی هستند که به دنبال انحلال حشد شعبی و ارتباط عراق با غرب هستند و آنها حامی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند.

الخزعلی تاکید کرد: عراق به سیاستمدارانی نیاز دارد که توان اتخاذ تصمیم حاکمیتی داشته باشند و از آمریکا دوری کنند. ما مخالف ادغام حشد شعبی در ارتش عراق هستیم زیرا این هم به توان حشد شعبی را از بین می‌برد و هم برای ارتش عراق زیان بار است.

دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق گفت: ائتلاف فتح بر حفظ حشد شعبی اصرار دارد. اکثر جامعه عراق حامی حشد شعبی هستند و آن‌را سوپاپ امنیت و حافظ عراق می‌دانند. حشد شعبی ضامن بقای کشور و موجودیت آن پس از سال ۲۰۱۴ است.

الخزعلی تصریح کرد: با خروج نیروهای آمریکایی از عراق، هرج و مرجی که در افغانستان رخ داد هرگز رخ نخواهد داد. اوضاع عراق مشابه افغانستان نیست. موضوع خروج نظامیان آمریکایی از عراق حتمی است.

وی افزود: راهکار مشکلات اقتصادی روی آوردن به شرق و چین است. علت مشکلات اقتصادی ما نبود سیاست اقتصادی آشکار دولتهای عراق است. توافق با چین عراق سبب نهضت اقتصادی درعراق ظرف یک سال می‌شود. موضوع اصلی در عراق اقتصادی است.

الخزعلی گفت: عربستان و ایران وارد گفتگو شده‌اند و احتمال تفاهم می‌دهیم.

وی افزود: عملکرد ائتلاف فتح بسیار بهتر از قبل خواهد بود. مشارکت مردمی به نفع فتح است و به نفع احزابی که حامیان خاص خود را دارند، نیست. گروههای سیاسی رقیب حامیان خود را دارند اما ائتلاف فتح رای مردمی را دارد. پس از بیانیه مرجعیت، میزان مشارکت در انتخابات بالاتر از سال ۲۰۱۸ خواهد بود. مرجعیت نجف پدر همه عراقی‌ها خواه سنی یا شیعه یا مسیحی است.

درباره انتخابات گفت: تقلب الکترونیکی به دستکاری در نتایج منجر می‌شود و آنکه توان این را دارد امارات است. آنها به راحتی می‌توانند نتایج را دستکاری کنند. به نفع امارات است که طیف‌های حامی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در عراق به قدرت برسند. ما به نتایج الکترونیکی در صورتی که با نتایج شمارش دستی تطابق نداشته باشد، اهمیتی نمی‌دهیم.

الخزعلی تاکید کرد: ائتلاف فتح نامی را برای نخست وزیری مشخص نکرده است. بعید می دانم که پس از انتخابات الکاظمی به نخست وزیری برسد. گروههای مقاومت توان بیرون راندن نیروهای آمریکایی را دارند.

وی افزود: محیط عربی پیرامون عراق مخالف برقراری روابط حسنه با عراق هستند. عراق هرگز به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی روی نخواهد آورد. قانون عراقی در زمینه عادی سازی بازدارنده است.

الخزعلی از برگزاری کنگره بزرگ مقاومت علیه عادی سازی پس از انتخابات خبر داد و گفت: ما در پیشاپیش محور مقاومت علیه اشغالگران قرار داریم و حامی آرمان فلسطین هستیم.

وی در ادامه ضمن تاکید بر خونخواهی شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس تاکید کرد: خون این دو شهید با هیچ خونی برابری نمی‌کند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار