عراق و کویت: از گفت‌‌وگوها برای رفع اختلاف میان کشورهای منطقه حمایت می‌کنیم

مشاور امنیت ملی عراق و سفیر کویت در بغداد در دیدار با یکدیگر بر حمایت از گفت‌وگوهای جاری برای پایان دادن به اختلاف میان کشورها منطقه تاکید کردند.
کد خبر: ۴۸۲۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۳ - 07October 2021

عراق و کویت: از گفت‌‌وگوها برای رفع اختلاف میان کشورهای منطقه حمایت می‌کنیمبه گزارش گروه بین‌ا‌لملل دفاع‌پرس، عراق و کویت امروز پنجشنبه بر حمایت خود از گفت‌وگوها برای پایان دادن به اختلافات میان کشورهای منطقه تاکید کردند.

به گزارش موازین نیوز، دفتر مشاور امنیت ملی عراق در بیانیه ای اعلام کرد: قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق امروز پنجشنبه در دفتر خود میزبان سالم الزمانان سفیر کویت بود.

در این بیانیه آمده است: در این دیدار روابط برادرانه میان دو کشور و راه های توسعه آن در همه سطوح و در راستای مناففع دو کشور و منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس این بیانیه، الاعرجی با سفیر کویت اوضاع سیاسی و امنیتی در دو سطح منطقه و جهان را مورد بحث قرار داده و بر حمایت از گفت‌وگوهای جاری برای پایان دادن به اختلافات میان کشورهای منطقه و آماده کردن شرایط مناسب حفظ امنیت و ثبات منطقه تاکید کردند.

عراق اخیراً در گفت‌وگوهای تنش‌زدایی میان عربستان سعودی و ایران نقش میانجی را ایفا کرده است.

نخستین دور گفت‌وگوها میان ایران عراق حدود پنج ماه پیش در بغداد برگزار شد و از ان زمان به بعد، این شهر میزبان چندین دور گفت‌وگوی دیگر میان تهران و ریاض بوده است.

این دیدار در شرایطی برگزار می‌شود که عربستان سعودی در تلاش است خودش را از باتلاق جنگی چند ساله در یمن خارج کند. این جنگ به کشته و زخمی شده ده‌ها هزار نفر منجر شده اما هیچ یک از اهداف ریاض را برآورده نکرده است.

حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران امروز پنجشنبه پس از دیدار با همتای لبنانی خود در بیروت در جمع خبرنگاران تاکید کرد: به گفت وگو باور داریم چه در موضوعات منطقه‌ای و چه بین المللی و آن را مناسب‌ترین مسیر برای حل مشکلات منطقه‌ای و بین‌المللی می‌دانیم. گفت‌وگوهای ایرانی و سعودی نیز در مسیر خوبی در حال طی شدن است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها