نماینده ولی فقیه در مازندران:

بی‌تفاوتی و سکوت در مقابل استکبار جهانی بزرگترین خطر است

«محمدی لائینی» بی‌تفاوتی و سکوت در مقابل دشمنی‌های آمریکا، صهیونیستها و عوامل مزدورشان را بزرگترین خطر دانست.
کد خبر: ۴۸۲۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۵ - 07October 2021

بی‌تفاوتی و سکوت در مقابل استکبار جهانی بزرگترین خطر استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران عصر امروز در یادواره شهدای حوزه علمیه جعفریه رستمکلا و بزرگداشت آیت الله ایازی با تسلیت ایام شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) و رحلت پیامبر اکرم (ص)، ارتحال علامه ذوفنون حسن‌زاده آملی را ضایعه بزرگ جهان اسلام دانست و اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآور مجاهدان و ایثارگران و یاران امام حسین در این زمان است و این مراسم در یادبود آیت الله ایازی یکی از چراغ‌های همیشه تابنده استان و ایران و دو فرزند بزرگوارشان و بیش از یکصد شهید روحانی برپا شده است.

وی تربیت طلاب دینی، نشر معارف ائمه اطهار، تشکیل حوزه‌های علمیه و تربیت طلاب و عالمان دین را راه احیای علم امام هشتم دانست و با بیان اینکه حوزه‌های علمیه اگر استقبال کننده نداشته باشد، جریان تعلیم و تربیت علوم دینی و احیای امر اهل بیت (ع) معطل می‌ماند، تصریح کرد: ملت باید فرزندان خود را نسبت به فراگیری علوم حوزوی ترغیب و تشویق کنند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه عالمان فرهیخته باید مأمور و مأمون بر دین و دنیا باشند، افزود: عالمان نسبت به دین مردم و فرهنگ و اعتقادات و احکام شرعی مردم و حجاب و ارزشهای دینی و اخلاق خانواده بی‌تفاوت نباشند و نسبت به دنیای مردم دغدغه داشته باشند و نسبت به گرفتاری آنها احساس وظیفه کند.

محمدی لائینی جدایی دین از سیاست را خطرناک دانست و آن را بزرگترین آسیب‌ حوزه‌های علمیه عنوان کرد و بیان داشت: حوزه‌های علمیه وظیفه دارند با تز و تفکر جدایی دین از سیاست مبارزه کنند و عالمانی تربیت کنند که  دغدغه دین و دنیای مردم را داشته باشند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه روحانیت باید نسبت به دین و سیاست و تشکیل حکومت دینی و جمهوری اسلامی دغدغه داشته باشند، اظهار داشت: همه باید پای کار نظام و تابع ولایت و موید انقلاب و حکومت اسلامی باشیم و اصل انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی را تقویت کنیم و دفع خطر کنیم.

وی بی‌تفاوتی و سکوت در مقابل دشمنی‌های آمریکا و صهیونیستها و عوامل مزدورشان را بزرگترین خطر دانست و تصریح کرد: عالم بی‌تفاوت به جنایت‌های دنیا نباید مرجعیت پیدا کند و مردم وظیفه دارند مرجع تقلیدی را انتخاب کنند که نظام و انقلاب اسلامی را قبول داشته باشد و اهل سکوت نباشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار