امام جمعه کرمانشاه:

اخراج آمریکا از منطقه به برکت نیروهای مسلح بود

آیت‌الله علما گفت: اخراج آمریکا از منطقه به برکت نیروهای مسلح بوده است، آن‌ هم با چه وضع فلاکت باری بعد از ۲۰ سال قتل و غارت و کشتن ۲۰۰ هزار انسان از افغانستان خارج شدند.
کد خبر: ۴۸۲۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷ - 08October 2021

اخراج آمریکا از منظقه به برکت نیروهای مسلح بوده استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، آیت‌الله «مصطفی علما» در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع کرمانشاه افزود: مسلمانان در چند موضوع با هم اختلاف دارند اما هم نظر امام (ره) و هم نظر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) این است که مسلمانان باید به یکدیگر نزدیک شوند.

امام جمعه شهرستان کرمانشاه گفت: هیچ وقت نباید فراموش کنیم که بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون مسلمان در جهان وجود دارد، مسلمانان باید مجتمع شوند و وحدت اسلامی را در دنیا حفظ کنند و در مقابل کفر بایستند.

وی در ادامه با بیان اینکه نیروهای ایرانی با عقلانیت کار می‌کنند، گفت: یکی از عقلانیت نیروهای مسلح ما خارج شدن امریکا از منطقه است، اخراج آمریکا از منطقه کار آسانی نیست.

آیت‌الله علما گفت: اخراج آمریکا از منظقه به برکت نیروهای مسلح بوده است، آن‌ هم با چه وضع فلاکت باری بعد از ۲۰ سال قتل و غارت و کشتن ۲۰۰ هزار انسان از افغانستان خارج شدند.

وی افزود: محور فرمایشات رهبری در آیین دانش آموختگی نیروهای مسلح در باره امنیت مستقل بود اگر کشورهای دیگر از امنیت مستقل برخوردار بودند و امنیت عاریه‌ای نداشتند هیچ وقت رییس جمهوری پیشین آمریکا، عربستان سعودی را به عنوان گاو شیرده مورد خطاب قرار نمی‌داد.

امام جمعه شهرستان کرمانشاه افزود: این روزها رییس جمهوری فرانسه می‌گوید ما باید وابسته به آمریکا نباشیم، وزیر خارجه آمریکا نیز خطاب به کشورهای های اروپایی گفت شما می‌توانید امنیت و ارتش مستقل داشته باشید اما باید وابسته به امریکا باشید، این در حالی است که مقام معظم رهبری صحبت از امنیت مستقل می کنند نه امنیت عاریه‌‍ای.

آیت‌الله علما در ادامه ۱۶ مهر سالروز صدور قطنامه شورای امنیت در باره جنگ ایران و عراق و ۱۹ مهر سالروز تاسیس مجمع تقریب مذاهب اسلامی به دستور مقام معظم رهبری در سال ۱۳۶۹ را گرامی داشت.  

وی در خطبه اول نماز جمعه این هفته به سالروز شهادت امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: ایشان در مدت سه سال که در طوس حضور داشتند با تمام وجود به اسلام و فرهنگ اسلامی خدمت کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها