یادداشت/ میثم محمدپور لامع

تداوم ایثار و خلوص دفاع مقدس در نیروی انتظامی

خدمت در نهاد مقدس ناجا و شهادت در راه صیانت از امنیت اجتماعی، تداوم راه رزمندگان در دفاع مقدس است و بزرگترین تفاوت آن با خدمات خالصانه دیگر نظامیان در سایر نهادها، شبانه‌روزی بودن و ارتباط مستقیم و بی‌واسطه آن‌ها با بطن جامعه است.
کد خبر: ۴۸۲۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱ - 09October 2021

تداوم ایثار و خلوص دفاع مقدس در نیروی انتظامیگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ میثم محمدپور لامع؛ دفاع مقدس از آنجا برهه‌ای ماندگار و زنده نزد ایرانیان است که با چندین مولفه فطری همراه بوده است و هرآنچه که با فطرت انسان گره خورد، مانند نسل بشر تداوم یافت و سینه به سینه انتقال یافت. یکی از مولفه‌های دفاع مقدس ایثار بی‌منت و دفاع خالصانه فرزندان این ملت از جان و مال و ناموس کشور است.

دفاعی که در آن شرایط که انقلاب اسلامی به تازگی سرپا شده و اقدام به سامان‌بخشی امور مملکت کرده بود و از طرفی دستگاه‌های مختلف از جمله ارتش پرافتخار در حال پالایش نیرو‌های خود از عناصر نفوذی یا وفادار به رژیم طاغوت بود، در کنار ضعف ادوات و نیرو‌های زبده و تحریم‌های ناجوانمردانه مستکبرین، به سختی میتوانست اعمال شود.

اما از فضل خدای متعال و با همت جوانان و ایثار و اقتدار قاطبه ملت شریف ایران، آن دوران سخت با موفقیت پشت سر نهاده شد تا هم قوت قلبی برای ایرانیان باشد که با وجود همه سختی‌ها اگر اراده کنند میتوانند راه تعالی و رشد را یافته و طی کنند و هم به دشمنان این تجربه را داد که با ملت‌های مقاوم و خودساخته از در دشمنی وارد نشوند، هرچند که در این خصوص دشمن ایران‌زمین «صم، بکم، عمی» می‌نماید.

با این توصیف در این نوشتار مراد تجلیل از گسانی است که پا به پای دیگر مردان رزم‌جوی ایران در تامین امنیت ملت از هیچ ایثاری دریغ نمی‌کنند. در هفته ناجا سزاست یادی شود از دلیرمردان ناجا که در حیطه‌ای دیگر برای امنیت، روانی، اجتماعی و اخلاقی این سامان در لحظه و بی‌دریغ در حال تلاشند تا مبادا حال و آینده زندگی شهروندان که در حکم خواهران و برادران آن‌ها هستند تحت‌الشعاع بی‌مبالاتی و احیانا ظلم و سرکشی هده‌ای کم‌تعداد قرار گیرد.

در این مسیر تقدیم هزاران شهید برای امنیت زندگی روزمره مردم، حاکی از همان ایثار و خلوصی است که پدران، برادران و خواهران ماموران انتظامی در دفاع مقدس از خود نشان دادند و نگذاشتند اقتدار و امنیت این ملک، بازیچه دست دیوان و ددان شود.

در حقیقت خدمت در نهاد مقدس ناجا و شهادت در راه صیانت از امنیت اجتماعی، تداوم راه رزمندگان در دفاع مقدس است و بزرگترین تفاوت آن با خدمات خالصانه دیگر نظامیان در سایر نهادها، شبانه‌روزی بودن و ارتباط مستقیم و بی‌واسطه آن‌ها با بطن جامعه است. ارتباطی که، چون مویرگ‌ها امنیت را به عمیق‌ترین بخش‌های جامعه منتقل کرده و آسایش و آرامش را برای مردم به ارمغان می‌آورد؛ لذا تجلیل از ماموران انتظامی و در راس آن، شهدای ناجا، همان تجلیل و تقدیس از رزمندگان و شهدای دوران دفاع مقدس است که امروز اقتدار و امنیت کلان کشور را رهین ایثار و جان‌نثاری آن‌ها داریم.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار