فرمانده انتظامی استان البرز مطرح کرد؛

هفته ناجا؛ فرصتی برای ارائه توانمندی‌ها و عملکرد پلیس

سردار «محمدیان» گفت: هفته نیروی انتظامی فرصتی برای ارائه توانمندی‌ها و عملکرد پلیس از طریق برنامه‌های سراسری و استفاده از ظرفیت صداوسیما و فضای مجازی و نیز به‌صورت حقیقی و عینی به‌منظور جلب مشارکت مردم است.
کد خبر: ۴۸۲۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱ - 09October 2021

هفته ناجا؛ فرصتی برای ارائه توانمندی‌ها و عملکرد پلیسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، سردار «عباسعلی محمدیان» فرمانده انتظامی استان البرز صبح امروز در صبحگاه عمومی هفته ناجا که در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی البرز برگزار شد، شعار امسال هفته ناجا را «پلیس هوشمند، امنیت پایدار» عنوان کرد و اظهار داشت: در گام دوم انقلاب، همه دستگاه‌ها باید خود را برای انجام اقدامات لازم به‌منظور دستیابی به تمدن بزرگ اسلامی و تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی آماده و کار را آغاز کنند.

وی با تأکید بر اینکه در این راستا پلیس نیز باید پلیسی در تراز انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران باشد، مطرح کرد: اگر هوشمندسازی را به معنای دسترسی، برداشت و تطبیق اطلاعات برای رسیدن به هدف و تجزیه و تحلیل آن تعریف کنیم، امروز نیروی انتظامی گام‌های محکم و مؤثری را در این راستا برداشته و در ایجاد بانک‌های اطلاعاتی، مکانیزه کردن و اشراف بر جرم و مجرمین پیشگام بوده است.

سردار محمدیان گفت: نیروی انتظامی در زمینه به‌کارگیری تجهیزات و امکانات نیز به سمتی رفته که اطلاعات را هوشمندانه برداشت می‌کند و تطبیق می‌دهد تا به پیشگیری، کشف و اشراف بر جرم برسد. اگر اطلاعات در اختیار پلیس نبوده و مأمورین هوشمند نباشند، اشتباهات نیروها از سوی جامعه و مسئولین پذیرفتنی نیست. اقدامات ناجا موجب شده در میان حدود ۱۵ کشور همسایه که بخش اعظمی از آن‌ها ضامن مشکلات امنیتی هستند، ایران کمترین مشکلات را داشته باشد.

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: هم‌افزایی و همراهی همه دستگاه‌ها موجب شده که امروز علیرغم سختی‌ها و مشکلاتی که در حوزه اقتصاد وجود دارد، کشور دارای امنیت پایدار باشد. هفته نیروی انتظامی فرصتی برای ارائه توانمندی‌ها و عملکرد پلیس از طریق برنامه‌های سراسری و استفاده از ظرفیت صداوسیما و فضای مجازی و نیز به‌صورت حقیقی و عینی به‌منظور جلب مشارکت مردم است زیرا امروز پلیس بدون مساعدت مردم نمی‌تواند به اهداف خود دست یابد.

وی از فعال شدن مجمع خیرین امنیت ساز استان البرز خبر داد و عنوان کرد: گام‌های اولیه محکمی در این راستا برداشته شده که می‌تواند کمکی در جهت تسریع در رفع مشکلات امنیتی و تحقق امنیت پایدار باشد. یکی دیگر از اهداف نیروی انتظامی، آموزش همگانی شهروندان است؛ اگر آن‌ها به وظایف خود آشنا باشند، پیشگیری از جرم آسان‌تر و مجرمین در ارتکاب جرم ناکام خواهند شد.

فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به اینکه ارتقای فرهنگ ایثار و شهادت در بین کارکنان و رده‌های آموزشی ناجا نیز در دستور کار است، خاطرنشان کرد: همکاران ما در نیروی انتظامی با شجاعت و اقتدار در مقابل جرم، ترس، زورگویی و سلاح گرم و سرد مجرمین می‌ایستند و علیرغم آسیب‌هایی که به آن‌ها وارد می‌شود کمترین استفاده را از سلاح دارند که این امر نشان می‌دهد فرهنگ ایثار و شهادت در نیروی انتظامی جاری و ساری است.

سردار محمدیان با بیان اینکه بیش از 700 مأموریت برای نیروی انتظامی تعریف شده است، عنوان کرد: مبنای گزینش ناجا در ابتدا عضو بسیج بودن و بعد وجود پایگاه‌های بسیج در شهرک‌های سازمانی است یعنی سپاه و بسیج را به‌عنوان ذخیره انقلاب و پشتوانه نظام بپذیریم و این فرهنگ را در میان کارکنان و خانواده‌های آنان احیا کنیم و پاس بداریم.  

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا طی 20 ماه گذشته بیان داشت: در این شرایط علیرغم کاهش حضور کارکنان دستگاه‌ها، ادارات و واحدهای صنفی در محل کار، نیروی انتظامی نه‌تنها تعطیلی نداشت بلکه حتی از نیروهای آماده‌باش نیز برای انجام مأموریت‌های مرتبط با کرونا در جهت کمک به کاهش شیوع این ویروس استفاده کرد. یک‌سوم کارکنان نیروی انتظامی استان البرز به کرونا مبتلا شدند و چهار نفر نیز جان خود را از دست دادند.

سردار محمدیان با اشاره به شماره تلفن 110 به‌عنوان کانال ارتباطی مردم و پلیس اظهار داشت: از مهر 1399 تا مهر 1400، 2 میلیون و 157 هزار تماس با نیروی انتظامی برقرار شده که از این تعداد پاسخگویی به بیش از 1 میلیون و 100 هزار تماس صورت گرفته و اطلاعات آن‌ها در سامانه ثبت شده است. 851 هزار تماس نیز عملیاتی و مأمورین پلیس به محل اعزام شده‌اند. بیش از 200 هزار تماس نیز به‌منظور دریافت راهنمایی از پلیس توسط شهروندان برقرار شده است.

فرمانده انتظامی استان البرز از دستگیری 47 هزار نفر در موضوعات مختلف طی یک سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: در زمینه سرقت نیز، در 6 ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با یک درصد رشد مواجه بودیم و در جایگاه 29 کشور قرار گرفتیم. 63 درصد این موارد، سرقت‌های خرد بودند که این آمار نشان‌دهنده کاهش سرقت‌های مهم و نیز عملکرد مطلوب پلیس و دستگاه‌های امنیتی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار