دفاع پرس از آخرین تحولات یمن گزارش می‌دهد/

تظاهرات گسترده مردم یمن در هشتاد و یکمین روز تجاوز رژیم سعودی/انصارالله و احزاب یمنی راهی ژنو شدند

هزاران نفر از مردم انقلابی یمن روز گذشته در هشتاد و یکمین روز تجاوزات رژیم سعودی به این کشور، به خیابان‌های صنعاء آمدند و خواستار رفع محاصره کشورشان شدند.
کد خبر: ۴۸۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱ - 15June 2015

تظاهرات گسترده مردم یمن در هشتاد و یکمین روز تجاوز رژیم سعودی/انصارالله و احزاب یمنی راهی ژنو شدند

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، تجاوز عربستان به یمن از 25 مارس 2015 میلادی برابر با 6 فروردین سالجاری با حملهٔ هوایی ائتلافی از کشورهای منطقه به رهبری عربستان سعودی با نام عملیات «طوفان قاطعیت» آغاز شد و بلافاصله بعد از پایان این عملیات، از 2 اردیبهشت عملیاتی با نام عملیات «بازگرداندن امید» شروع شده که تاکنون ادامه دارد.

عربستان سعودی این عملیاتها را برای بازگرداندن «عبد ربه منصور هادی»، رئیسجمهور مستعفی و متواری یمن و ضد انصارالله که «صنعا»، پایتخت یمن و بیشتر مناطق شمال این کشور را در اختیار دارند، آغاز کرده است.

 براساس گزارش منابع خبری، از زمان آغاز حملات عربستان سعودی به یمن تاکنون 2 هزار و 477 نفر در آن کشور به شهادت رسیده اند.

از سوی دیگر منابع خبری اعلام کردند که حدود 12 میلیون و 500 هزار نفر از مردم یمن با کمبود غذا مواجه هستند و نیازبه رسیدگی فوری دارند، اما به دلیل نبود دارو و برق این امکان وجود ندارد.


سازمانهای بین المللی و به ویژه «پزشکان بدون مرز» با هشدار درباره خطرناکتر شدن اوضاع بهداشتی در یمن به دلیل محاصره و ادامه حملات، خواستار توقف فوری این حملات و لغو محاصره جهت رساندن دارو و غذا شدند.

جنایات عربستان سعودی در حق مردم بی دفاع یمن در حالی ادامه دارد که قرار است امروز (دوشنبه) مذاکرات صلح یمن در ژنو برگزار شود.

آخرین تحولات یمن:

** به گزارش شبکه خبری المنار، 17 نفر از مردم بی گناه یمن در تجاوز هوایی عربستان سعودی به «تعز» کشته و چندین نفر دیگر نیز زخمی شدند.

** از سوی دیگر رسانههای یمنی خبر دادند که در پی حملات جدید جنگندههای سعودی به یمن، 6 زن از جمله یک زن باردار و نیز یک دختربچه شیرخوار یمنی به شهادت رسیدند.

** ارتش و کمیتههای مردمی یمن پایگاههای نظامی "الردیف"، "المعزاب"، و "المفطق" در خاک عربستان و همچنین مرزبانی این کشور را با موشکهای کاتیوشا هدف قرار دادند.

** ارتش یمن و کمیتههای مردمی همچنین در پاسخ به حملات جنگندههای سعودی بیش از 33 موشک و خمپاره به موقعیت نظامی الجحفا در قلب منطقه ظهران شلیک کردند. آنها همچنین با گلولههای خمپاره منطقه "علیب" را هدف قرار داده و سه موشک به مرکز فرماندهی "بلة" شلیک کردند که باعث فرار نظامیان سعودی از این مرکز شد.
 

** شبکه تلویزیونی المسیره گزارش داد که هزاران نفر از مردم پایتخت یمن، صنعاء، در هشتاد و یکمین روز تجاوزات عربستان به یمن، به خیابانها آمدند و خواستار رفع محاصره کشورشان شدند. این تظاهرات که در آن گروههای مختلف مردم از جمله نیروهای ارتش یمن و کمیتههای مردمی شرکت دارند، با شعار «محاصره یمن مشروع نیست» برگزار شده است. معترضان یمنی با سر دادن شعارهایی ضمن محکومیت مجدد تجاوزات عربستان سعودی، ممانعت عربستان در رسیدن کمکهای انساندوستانه به دست مردم یمن را محکوم کردند.

** براساس این گزارش خبرگزاری دولتی یمن از صنعا منتشر کرد که به دنبال اعلام گزارشهایی در خصوص بکار گیری تسلیحات ممنوعه از جمله بمب های خوشهای از سوی عربستان سعودی در حملات خود ضد یمن، وزارت بهداشت یمن با صدور بیانیهای ضمن تایید این خبر اعلام کرد برای اثبات استفاده عربستان از تسلیحات ممنوعه ضد یمن دلایل و مدارک لازم در اختیار دارد.

** طبق گزارش خبرگزاری رسمی یمن سبأ، قرار است امروز دوشنبه گروههای سیاسی داخلی یمن از یک طرف و دولت مستعفی این کشور که از سوی ریاض حمایت میشود از سوی دیگر با نظارت بانکیمون دبیر کل سازمان ملل مذاکرات خود را در ژنو  درباره بحران یمن آغاز کنند.

** بر اساس این گزارش، هیئت سیاسی انصارالله بعد از اینکه با مشکلاتی در جیبوتی برای گرفتن مجوز عبور از مصر روبرو شد، قرار است صبح امروز برای مشارکت در این نشست، وارد ژنو شود.

** «احمد فوزی» سخنگوی سازمان ملل در ژنو اعلام کرد که مذاکرات شامل اعضای هیئت کنگره ملی یمن، انصارالله، حزب «لقاء مشترک» (دیدار مشترک که ائتلافی از 7 حزب داخلی یمن است) و جنبش مسالمت آمیز جنوب خواهد بود.

انتهای پیام/ف

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار