عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

رویکرد رژیم صهیونیستی ایجاد اختلاف بین کشور‌های منطقه و مسلمان است

عمویی گفت: واقعیت این است که ما نسبت به اهداف رژیم صهیونیستی بدبین هستیم و فکر می‌کنیم که رویکرد‌های کلی آن‌ها ایجاد اختلاف بین کشور‌های منطقه و کشور‌های مسلمان است.
کد خبر: ۴۸۲۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲ - 09October 2021

رویکرد رژیم صهیونیستی ایجاد اختلاف بین کشور‌های منطقه و مسلمان است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «ابوالفضل عمویی» عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با بیان اینکه روابط ایران با جمهوری آذربایجان روابط خوبی است، اظهار داشت: از این رو ما انتظار داریم که این روابط تحت تأثیر بازیگران ثالث قرار نگیرد.

وی با اشاره به مناقشه ارمنستان و جمهوری آذربایجان تصریح کرد: ما در همان زمان نسبت به دو موضوع نگرانی داشتیم، موضوع اول؛ حضور نیرو‌های تکفیری در حاشیه مرز ایران بود و همین اخباری که راجع به دخالت رژیم صهیونیستی در جنگ شنیده می‌شد، واقعیت این است که ما نسبت به اهداف رژیم صهیونیستی بدبین هستیم و فکر می‌کنیم که رویکرد‌های کلی آن‌ها ایجاد اختلاف بین کشور‌های منطقه و کشور‌های مسلمان است.

 نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی  بیان داشت: همچنین صهیونیست‌ها می‌کوشند از شکاف برآمده از این اختلافات حیات خود را تضمین کنند، از این جهت ما این هشدار را سابق بر این هم داده بودیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در حال حاضر هم یکی از نگرانی‌های ایران دخالت‌های رژیم صهیونیستی در تحولات حاشیه مرزی ایران است، تصریح کرد: اخیراً اختلاف مرزی که بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر یک جاده خاص صورت گرفته، منجر به این شده است تا محدودیت‌ها برای تجارت ایران ایجاد شود لذا ما درباره تجارتمان به‌هرحال منافع ملی را در نظر می‌گیریم و تأکید می‌کنیم تجارت مشروع بین‌المللی باید بین ایران و کشور‌های همسایه خودش وجود داشته باشد و بلکه ارتقا پیدا کند.

عمویی ادامه داد: ما در این چارچوب از جمهوری آذربایجان خواستیم که مسیر تجارت ایران را مسیر همواری کند، اما دست‌اندازی و مشکلاتی که ایجادشده بعضاً موجبات ناراحتی و نگرانی ایران را فراهم کرده است لذا از طریق گفتگو و اعلام مواضع سعی می‌کنیم تا طرف‌های همسایه خودمان را دعوت به این کنیم که منافع ایران را مدنظر قرار دهند و نسبت به حساسیت‌های ایران حساسیت داشته باشند؛ امیدواریم که با مسیر دیپلماتیک و گفتگو‌هایی که در حال حاضر جریان گرفته، به یک درک مشترک نسبت به این موضوع برسیم.

منبع: میزان  

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها