معارفه رئیس صدا و سیما برگزار شد/ جبلی: رسانه ملی محکوم به تحول است

رئیس صدا و سیما هویت محوری و عدالت مداری را رویکردهای رسانه ملی معرفی کرد و گفت: رسانه ملی محکوم به تحول است و تحول هم ثبات و هم تغییر نیاز دارد.
کد خبر: ۴۸۲۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳ - 09October 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان صدا و سیما با حضور حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، مسئولان لشکری و کشوری و جمعی از مدیران و کارکنان رسانه ملی در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

«پیمان جبلی» رئیس رسانه ملی با اشاره به اینکه هیچ زمانی مثل امروز قهرمان و فرصت گفت‌وگو نداشتیم و رسانه ملی باید مرز گستر و بین المللی باشد، اظهار داشت: ما امروز برای اینکه در تراز جغرافیای پیروز مقاومت باشیم برای عبور از پیچ تاریخی نیاز به آرش هایی داریم که از جان خود بگذرند، نه اینکه اسب که نه یابوی تروآی دشمن باشند.

وی با تاکید بر اینکه رسانه ملی باید مرز گستر و بین المللی باشد و همواره برای جهان حرف داشته است، گفت: میهن سر افراز ما در گام دوم مسیر روشنی دارد و فیلسوفان دنیا رویای ایرانی دارند. امام عظیم و شان انقلاب، پس از فروریختن طاق کسری همان مکتبی که پیامبر (ص) گذاشتند را احیا کرد که از آن چمران‌ها بیرون آمدند. هنر ما بازنمایی چشم انداز شیرین است.

رئیس سازمان صدا و سیما افزود: راه دراز در بازنمایی زیبایی‌های جغرافیایی ایران باقی است، چه برسد به شکوه معرفتی، مردم ما امروز در جای جای میهن در حال آفرینش زیبایی‌ها و مهربانی‌ها هستند و ما نباید از این آهنگ عقب بیافتیم و باید این هویت را بیابیم و نمایش دهیم.

جبلی با تاکید براینکه اگر هویت تاریخی دینی انقلابی خود را نفی کنیم به هیچ چیز دست نمی یابیم، عنوان کرد: هویت ما مزیت ما است. ما بزرگترین کنش‌گر اجتماعی هستیم و نباید منفعل باشیم. امروز صدا و سیما با انبوه مطالعات روبرو است که به دنبال میدان می‌گردند، من افتخار می‌کنم از خانواده صدا و سیما هستم.

وی از رهبر معظم انقلاب اسلامی بخاطر اعتماد به خود تشکر کرد و ادامه داد: از رهبر عزیز تشکر می‌کنم که بنده را مفتخر به اعتماد خود کردند و من را که عضوی از خانواده صدا و سیما بودم در این جایگاه گذاشتند. در این دوره از ظرفیت‌های نخبگان فرهنگی جوان و تجربه بازنشستگان استفاده خواهد شد.

رئیس سازمان صدا و سیما این سازمان را تنظیم گر محتوا معرفی کرد و ادامه داد: باید سازمان شتابگر باشد و از ظرفیت‌ها استفاده کند. صدا و سیما قرارگاه همه نیروهای فرهنگی است، همکاران پیشکسوتی که جامه بازنشستگی را به تن کردند در بخش نخبگان هستند و درهای صدا و سیما به روی آنها باز است و از همین امروز سامانه‌ای راه اندازی شده که امکان حضورشان است و از تجربه آنها استفاده خواهد شد.

جبلی هویت محوری و عدالت مداری را رویکردهای رسانه ملی معرفی کرد و افزود: رسانه ملی محکوم به تحول است و تحول هم ثبات و هم تغییر نیاز دارد. رسانه ملی باید آینه خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد. ما باید رسانه بیان خدمات نظام مقدس اسلامی باشیم، شعار ما این است که هیچ معضل مهمی نباید روی زمین بماند و رسانه باید سنگ صبور جمهور باشد‌.

رئیس صدا و سیما گفت: رسانه باید خواب را بر قانون شکنان حرام کند. چه بسیار هستند بزرگانی که رسانه ملی باید به آنها بپردازد. چه بسیارند مخاطبان از اقصی نقاط جهان که طالب شنیدن رویای ایرانی هستند.

وی با اشاره به اینکه رسانه ملی باید گوی سبقت را در فضای رسانه ای برباید، خاطرنشان کرد: اگر پیام هوشمندانه تولید شود می تواند از تمام فضاها استفاده کند و فضای مجازی می تواند به کمک ما بیاید.

قالیباف: جنگ رسانه‌ای مهم‌تر از جنگ اقتصادی است

در ادامه؛ «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی نقش صداوسیما در اداره و موفقیت کشور و انعکاس حرف‌های و دغدغه‌های مردم را بی بدیل توصیف کرد و اظهار داشت: امروز جنگ رسانه‌ای مهمتر از جنگ اقتصادی است و باید تلاش کنیم در آن پیروز شویم.

رئیس مجلس ابراز امیدواری کرد جبلی با فرهنگ دفاع مقدس و جبهه مقاومت با اخلاص و مجاهدت و همکاری کارها را پیش ببرد و نشان دهد فرهنگ دفاع مقدس تنها فرهنگ رهایی بخش برای دنیا و استقلال ایران به عنوان کشور مولد ثروت، معرفت و منزلت است.

وی گفت: آقای جبلی در این سازمان از دبیری و سردبیری آغاز کرد و امروز رهبر معظم انقلاب این مسئولیت خطیر را به این کارشناس رسانه اعطاء کردند که فردی از درون همین سازمان است.

رئیس قوه مقننه با تأکید بر اینکه صداوسیما در توفیق کشور و اداره مطلوب آن نقش بزرگی دارد اظهار داشت: صداوسیما بزرگ ترین حلقوم برای این مردم مستضعف است که طعم تلخ فقر را چشیده اند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار