وزیر خارجه سوریه: در مذاکرات هسته‌ای با موضع ایران همراه هستیم

وزیر خارجه سوریه بعد از دیدار با همتای ایرانی گفت: در مذاکرات هسته‌ای صد درصد با موضع ایران همراه هستیم و آمریکا باید به تعهداتش برگردد.
کد خبر: ۴۸۲۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷ - 09October 2021

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه امروز (شنبه) پس از دیدار و گفت‌وگو با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی به دمشق سفر کرده است، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای پیگیری مسائل مورد علاقه و مشترک بین دو کشور و با توجه به سرعت تحولاتی که در سوریه و در منطقه در حال رخ دادن است، ضروری است که ما در فرصت‌های کوتاه با هم ملاقات داشته باشیم و این کار را انجام می‌دهیم.

وی درباره مباحث مورد گفت‌‌وگو با همتای ایرانی‌اش عنوان کرد: آن‌چه در جلسه امروز درباره آن گفت‌وگو کردیم، مسائل تازه‌ای بود که در سفر قبل به آن پرداخت نشده بود؛ گفت‌وگوها خیلی خوب و موفقیت آمیز بود؛ البته دیدگاه‌های دو طرف کاملا با هم یکسان و مشترک است.

وزیر خارجه سوریه همچنین خاطرنشان کرد: امروز درباره تحولات افغانستان، گفت‌وگوهای ایران و عربستان، کمیته قانون اساسی سوریه و اهمیت همکاری در مبارزه با تروریسم و همچنین هماهنگی کامل در همه مسائل مورد توجه دو کشور بحث و گفت‌وگو شد.

فیصل المقداد گفت: خوشحال هستیم که آقای امیرعبداللهیان از فرصت حضور در بیروت استفاده کرد و به دمشق آمد تا هم دیداری تازه کنیم و هم درباره مسائل مختلف کسب اطلاع و بحث و تبادل نظر کنیم.

وزیر خارجه سوریه خاطرنشان کرد: در بحث مذاکرات هسته‌ای ما صد در صد با موضع ایران همراه هستیم و امیدواریم آمریکایی‌ها به تعهداتشان بازگردند و به اتهام‌زنی به دیگران پایان دهند. مشکلات را خودشان ایجاد کردند و خودشان باید آن را جبران کنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار