وزیر امور خارجه:

سوریه متحد استراتژیک ایران است

امیرعبداللهیان سوریه را متحد استراتژیک ایران خواند و گفت: وزیر خارجه سوریه در روز‌های آینده به تهران سفر می‌کند.
کد خبر: ۴۸۲۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵ - 09October 2021

وزیر امور خارجه: فیصل المقداد به زودی به تهران می‌آید

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که امروز (شنبه) و در سومین مقصد سفرش پس از حضور در روسیه و لبنان، به سوریه سفر کرد، بعد از دیدار و گفت‌وگو با «فیصل المقداد» همتای سوری خود در جمع خبرنگاران در تشریح گفت‌وگو‌های انجام شده از سفر وزیر خارجه سوریه به تهران در چند روز آینده خبر داد.

وی گفت: طی چند روز آینده فیصل المقداد به تهران خواهد آمد؛ این تأییدی بر این است که وزارت خارجه‌های دو کشور مصمم هستند اراده و نیت رؤسای جمهور را عملیاتی کند. ما به دنبال عملیاتی کردن توافقاتی که در هفته‌های اخیر و در تماس‌های تلفنی بین رؤسای جمهور دو کشور و در سطوح مختلف سیاسی و اقتصادی و امنیتی هستیم.

وزیر خارجه خاطرنشان کرد: سفارتخانه‌های دو کشور فعال هستند و سفیر ما نیز با دقت مسائل را در دمشق دنبال می‌کند. امیدوار هستیم در مرحله جدید حیات سوریه روابط دو کشور در همه زمینه‌ها توسعه یابد از گردشگری و سرمایه‌گذاری‌های مشترک. دو کشور دارای منابع و ظرفیت‌های بالایی هستند و ان‌شاءالله مردم ما و سوریه از این توافقات سود ببرند و منفعت دو طرف تأمین شود.

امیرعبداللهیان به دیدارش با بشار اسد اشاره کرد و گفت: ملاقات نسبتاً طولانی را با بشار اسد داشتم و درباره مسائل مختلف دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی با ایشان گفت‌وگو کردم. آقای بشار اسد دیدگاه‌های بسیار بلندی دارد.

وی افزود: روابط ایران و جمهوری عربی سوریه استراتژیک است و سوریه متحد استراتژیک ایران است و نشان دادیم و ثابت کردیم که هیچ‌گاه در روز‌های سخت متحدان و دوستان خود را تنها نخواهیم گذاشت. در حال حاضر که سوریه از روز‌های سخت عبور کرده در شکوفایی روابط دو کشور هم باید فعالانه عمل کنیم.

انتهای پیام/ 911

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار