جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا تأکید کرد؛

استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای پیشگیری از وقوع جرم

سردار شرفی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های مردمی برای پیشگیری از وقوع جرم استفاده کنیم، گفت: امروز استفاده از ظرفیت‌های عمومی، مترقی راه و روش برای پیشگیری از جرم است.
کد خبر: ۴۸۲۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲ - 09October 2021

باید از ظرفیت‌های مردمی برای پیشگیری از وقوع جرم استفاده کنیم

به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، دهمین گردهمایی مؤسسات حفاظتی و مراقبتی مرکز انتظام پلیس پیشگیری ناجا بعدازظهر امروز (شنبه) به مناسبت هفته ناجا در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

سردار «محمد شرفی» جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا در این مراسم اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی به تأسی از دنیایی که پیامبر اکرم (ص) برای ما معرفی کرد با روش‌های ایجابی امنیت را برقرار می‌کند. اگر یک زمانی دور ساختن ظالم از جامعه و محدودسازی و ناتوان‌سازی جرم یکی از روش‌های پیشگیری از جرم بود، امروز استفاده از ظرفیت‌های عمومی، مترقی راه و روش برای پیشگیری از جرم است.

وی ادامه داد: امروز نسبت به گذشته متفاوت است و جوامع بشری در حال تغییر هستند و از سمت صنعتی به سمت فراصنعتی حرکت می‌کنند ما هم نباید عقب بمانیم و باید متناسب با آن در محیط اداری خودمان پیشرفت کنیم.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا تصریح کرد: یکی از کار‌های اساسی که چندین سال است مقدمات آن فراهم شده بحث الکترونیکی کردن فرآیند کار در قوه قضاییه است. پلیس هم امروز هوشمندسازی را در دستور کار خود قرار داد، زیرا همه چیز به شدت در حال تغییر است و دیگر الگو‌های قدیمی و سابق پاسخگو نیست؛ بنابراین باید برای صرفه‌جویی در منابع و تسریع در امور از این روش استفاده کنیم.

 سردار شرفی بیان کرد: یک راه دیگر استفاده از ظرفیت‌های مردمی و عمومی است. ما می‌توانیم از ظرفیت نیرو‌های بازنشسته استفاده کنیم. ما بیش از ۷۵۰ موسسه داریم و پلیس یاران آن در راستای پیشگیری از وقوع جرم فعالیت می‌کنند، اما تنها هستند و کسی از آن‌ها حمایت نمی‌کند.

وی خطاب به دادستان کل کشور که در جلسه حضور داشت، گفت: یکی از مشکلات مأموران مؤسسات مراقبتی و حفاظتی بحث ضابطیت قضایی است؛ این افراد مواردی را مشاهده می‌کنند، اما چون ضابط قضایی نیستند، اگر به موضوع ورود کنند، دچار یک مشکل می‌شوند؛ اگر هم به موضوع ورود نکنند، جامعه دچار یک مشکل دیگری می‌شود.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار