یادداشت/ به‌مناسبت هفته نیروی انتظامی‌

هفته ناجا تبلور یک سال خدمت بی‌شائبه مرزبانان در نقاط صفر مرزی

هفته ناجا تبلور یک سال خدمت بی‌شائبه فرزندان رشید ملت ایران در نیروی انتظامی و فرماندهی مرزبانی به جامعه اسلامی است و اوج اقتدار پلیس و مرزبانان نیز در این هفته متبلور شده است.
کد خبر: ۴۸۲۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۵:۱۸ - 10October 2021

هفته ناجا تبلور یک سال خدمت بی شائبه مرزبانان در نقاط صفر مرزیگروه اجتماعی دفاع‌پرس- سردار «حسن اسداللهی» معاون هماهنگ‌کننده مرزبانی ناجا؛ آرزوی همیشگی انسان‌های روی کره خاکی، دنیایی پر از صلح و آرامش بوده، ولی متاسفانه بشر با همه فراز و نشیب‌ها نتوانسته بر این آرزو جامه عمل بپوشاند.

همیشه عده‌ای با زیر پا گذاشتن برخی ارزش‌ها، هنجارها و آداب اجتماعی، حریم جامعه را نقض و چهره اجتماع را آلوده می‌کنند.

وجود این افراد با توجه به زیان‌هایی که از لحاظ فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی بر پیکر اجتماع وارد می‌کنند، نیاز به یک نیروی مقتدر را بیش تر روشن می سازد.

پلیس نیاز یک جامعه آرمانی است و اندیشمندان بر ضرورت وجود چنین سازمانی در تمام جوامع تأکید دارند؛ سازمانی که با اقتدار در برابر اخلال‌گران نظم و امنیت ایستاده تا ارمغان‌آور آرامش و عدالت برای جامعه باشد پس امنیت، احساس امنیت، اعتماد، سلامت، پویایی و نشاط، نتیجه وجود پلیس مقتدر در جامعه است.

بر تارک نشان نیروی انتظامی آیه هشتم سوره مائده ((يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ ۖ وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا ۚ اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ)) بخوبی می درخشد: ای کسانی که ایمان آورده اید، همواره برای خدا با تمام وجود قیام کنید و به انصاف و عدالت گواهی دهید و هرگز دشمنی با قومی، شما را به بی عدالتی وادار نکند. به عدالت رفتار کنید که به تقوا نزدیک تر است و از خداوند پروا کنید که همانا خدا به آنچه انجام می دهید آگاه است.

پیام بلند این آیه آن است که عدالت اجتماعی، یک توصیه اخلاقی نیست، بلکه فرمان حتمیِ الهی است. مرزبانان مجاهد نیروی انتظامی ، خود را سربازان ولایت دانسته و این آیه را سرفصل همه ماموریت های خود قرار می دهند.

آری، همه ساله هفته نیروی انتظامی را جشن گرفته و این هفته فرصت مغتنمی است که با مشارکت حداکثری دستگاه های دولتی، غیر دولتی و اقشار اجتماعی، مرزنشینان غیور چهره یک مرزبان هوشمند و مقتدر را به هموطنان معرفی کرد.

بی شک ثبات و امنیت بی نظیر امروز کشورمان مرهون فداکاری و جانفشانی ملت بزرگ ایران در هشت سال دفاع مقدس بوده که با خون مطهر شهدا تثبیت شده است. اكنون نیز مرزبانان جان بر کف نیروی انتظامی همچون رزمندگان دوران دفاع مقدس در اقصی نقاط كشور مشغول حراست و نگهبانی از حریم مرزها و کیان کشور هستند و مرزنشینان غیرتمند نیز با وحدت و همدلی و هوشیاری در کنار برادران مرزبان خود آماده دفاع همه جانبه از مرزها و تمامیت ارضی میهن اسلامی  هستند.

هفته ناجا تبلور یک سال خدمت بی شائبه فرزندان رشید ملت ایران در نیروی انتظامی و فرماندهی مرزبانی ناجا به جامعه اسلامی است و اوج اقتدار پلیس و مرزبانان نیز در این هفته متبلور شده است.

هفته نيروی انتظامی تبلور همدلی و آيينه تمام نمای فعاليت و رشادت‌های همرزمان و مجاهدان فی سبيل الله است.

قدر و ارزش تلاش مرزبانان مجاهد نیروی انتظامی در گفتمان ها نمی گنجد و اين هفته كه بهانه ای برای پاسداشت زحمات آنان كه ادامه دهنده گان راه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است را تبريگ می‌گويم.

خدمت به جمهوری اسلامی در هر سنگر و جایگاهی، نعمتی است که می بایست به خاطر آن شکرانه خداوند متعال را به جای آورد و اکنون که ما سربازان نیروی انتظامی در سنگر مرزبانی مشغول خدمت به میهن اسلامی هستیم، برخود می بالیم که سربازان ولایت هستیم و می کوشیم که ان شاءالله یکی از سربازان حضرت قائم (عج) باشیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار